Min erfarenhet är att de oftast inte gillar pellets speciellt mycket. Äter han verkligen av den? Har han något problem med tänderna som gör att han får ont av att äta och därför inte äter ordentligt? T.ex för långa eller lösa.
Annars tycker jag att det som en hyffsat bra kost du ger honom. Försök som sagt att undvika färdiga blandningar, utan välj istället ut sådant han gillar. Och mata ofta! (Han ska alltid ha tillgång till mat) Att övergöda en ung, pigg hamster är ganska svårt, och verkar i ditt fall definitivt inte som en risk. Är de inte hungriga äter de inte. Men se till att det inte ligger massa gamla grönsaker kvar, antingen i matförrådet, eller matskålen som får ruttna. Ge inte allt för mycket solrosfrön, och ha gärna sådana med skal kvar! Det stimulerar gnagandet så att tänderna håller sig friska. Ge mycket färska grönsaker. Annars, om han verkar frisk, är pigg, ser frisk ut och framförallt äter ordentligt (ser du honom äta?) så tror jag inte att du behöver vara alltför orolig. Unga, pigga hamstrar kan vara ganska så smala. Nu är det ju såklart svårt att säga när man inte sett honom hur pass smal han är, och givetvis måste du ju hålla koll på honom så att han inte blir smalare eller börjar bete sig underligt! då är det nog dags att ta sig till en veterinär.