<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Så du har bara lyckats med nästan en? Eller har du fått fler yngel?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Det har kläckts fler yngel, men de har försvunnit på ett tidigare stadium. Jag funderar på att ta ut de finaste av lekdjuren och leka av dem i ett annat akvarium.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Kan du se skillnad på de ägg som kläcks och de som inte kommer att göra det?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Ja. Alla ägg som blivit lagda bakom pumpen vid luftutströmmaren har utvecklats (man ser ynglens ögon) och kläckts. Har inte haft några "vitingar" utav dessa. Det är dock inte så många ägg som läggs där. Det brukar bli ett par hundra ägg sammanlagt per vecka som läggs i akvariet, men bara ca 3-10 st av dessa läggs på det diskus skyddade stället. Från erfarenhet av andra corydorasägg så brukar äggen inte få några svarta ögon och blir så småningom vita och möglar om de inte är befruktade, eller kan börja mögla trots att de är befruktade om man inte har bra vattenkvalitet och vattencirkulation, speciellt om det finns mögliga foderrester etc i akvariet.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Hur lång tid tar det innan de kläcks?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Jag har inte räknat. Den höga temperaturen (ca 29 grader) gör nog att det går snabbare än i normalfallet, så även om jag hade räknat kanske du inte skulle ha så mycket nytta av att veta tiden, om du har dina malar i en annan temperatur?
~~~ Max Photo ~~~