Goddag!
Har haft akvarieuppehåll under semestertiderna, men passade på att köpa lite akvariegrejor över nätet med några kompisar. Idag hämtade jag ut dem :)
Sakerna bestod utav:
1 st Eheim ytterfilter (Proffessional II 2026)
1 st Eheim innerfilter (2052)
1 st 50x10x100 cm blå filtermatta.
Allt som allt gick det på 2.000 kr ungefär inklusive frakt.
Helt okej pris! :)
Packade nyss upp mitt splitternya Eheim 2052 ur sin förpackning, läste igenom bruksanvisningen (det fanns på svenska också!) och monterade den i mitt 400L-akvarie. Wow, vilken fräs det var på det motför mitt gamla (nyligen rengjorda) Eheim som ska pumpa lika mkt. Vrida lite på syreslangen så vips.. det bubblar som attan också :) *imponerad*
Sen packade jag upp ytterfiltret Eheim 2026 och installerade och fixade med den. Drog sladdar, kopplade in och tryckte ett par gånger på den där enorma knappen och efter filtret var fyllt så satte jag in sladden. Bra fart på den också!=)
Det som mest imponerat på mig är den gedigna kvaliten. Aldrig hade jag tänkt att det skulle funka så extremt smärtfritt, vara så enkelt och funka så bra !:) wow.
Kommer _aldrig_ mer köpa nåt Fluval då det är denna klasskillnad. Mitt Fluval 404 håller verkligen inte måttet motför mitt Eheim. Ungefär som att köra en rostig Volvo mot en ny Audi ;)
Sen beställde jag och en kompis 100x100x10 cm blå filtermatta för ca 500 kr också. Det är ett riktigt stort ark minsann :) Undra vad jag ska göra med allt?
Otroligt nöjd med mina inköp!
Från och med nu kommer jag enbart köra Eheim!=)
Hoppas denna positiva inställning håller i sig ett bra tag nu, vilket jag tror det kommer göra.
Ge gärna era synpunkter på era köp och era erfarenheter!
Mvh Fredrik