Jag åker på semester i morgon och kan inte ha datorn med mig.
Vi ses den 10,e igen.
3 guppy skrev:Ok läs min profil.
Malinitzi skrev:Har gjort det! Blir inte klokare för det! Men OK, du måste som 10-åring vara världsmästare i svenska språket och en massa annat intressant...inte så dåligt faktiskt. Men ha en trevlig semester - det är nog en del som kommer att sakna dina inlägg![:-50]
3 guppy skrev:Jag åker på semester i morgon och kan inte ha datorn med mig.
Vi ses den 10,e igen.
maria_ skrev:MEN! Har inte ni sett att där var ett flicknamn innan? På K?
Jag lovar att det fanns där. På min heder. (Den som inte håller med mig ska aldrig få läsa om små slemfötters fortplantning.)
maria_ skrev:MEN! Har inte ni sett att där var ett flicknamn innan? På K?
Jag lovar att det fanns där. På min heder. (Den som inte håller med mig ska aldrig få läsa om små slemfötters fortplantning.)
maria_ skrev:Inte religös då?
3 guppy skrev:Jag får ta att hålla med Malinitzi jag orkar inte skratta mer.
PS:MaxB och maria_ inte illa menat men ni penentrerar min mungipor.:D:p
maria_ skrev:Nu är ni tramsiga. Om det inte vore för Gud hade ni inte ens funnits..
maria_ skrev:Nu är ni tramsiga. Om det inte vore för Gud hade ni inte ens funnits..
MaxB skrev:Oaaaj, är det inte lite TRO i dej ändå?
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
(Nu är det tio gröna glada gubbar där)
Nej, det är inte trams. En kristen omnipotent skapargud, som bibeln skriver om, måste veta ALLT och kunna ALLT och känna till ALLA skeenden; då, nu och sedan, för att kunna åstadkomma det som han tillskrivs ha åstadkommit. En skapare som är omnipotent (och jag säger inte att det inte är en omnipotent kraft som skapat alltet) har inget intresse i om vi tycker det är trams eller inte, har inget intresse i om vi sköter oss eller inte, eller om vi lyder den bibliske guden Jehovahs -(han har till och med ett namn... vem har gett honom det? Han själv?)- jordiska (futtiga) lagar.
Bibelns legender rasar in och på sig själva därför att en gud som har omnipotent skaparkraft - kan inte beskrivas - kan inte omsättas i ord - kan inte jämföras med ett enda koncept som en nu levande människa kan kan formulera.
Bibelns legender beskriver en avundsjuk, krigisk, hetsig och mycket grinig och otålig gud - därför existerar inte "gud" som koncept - därmed inte sagt att Jahve inte har funnits... men vem eller vilka var den figuren?
Bibeln har många vackra inslag som kan och bör fungera som rättesnören, eller som som en tankeväckande citatbok, men mer är det inte. Den av dogmatiskt upphetsade religionsutövare påhittade guden i bibeln existerar inte som universiellt medium - take that to the bank! Om gud idag har ett jordiskt namn - är detta George... go figure!
Jo jag vet man blir kallad båda det och det andra ibland på skolan hemskt att höra sådana ord.Det är väl från datorer och tv-spel och film dem skulle varit inne på Zoopet här använder vi oss av vårdat språk:Dom vi nu glömmer ordet Penitrera hur det nu stavas det har jag redan glömt:Dmaria_ skrev:*fniss*
Kommer inte ni ihåg när ni var unga? De lär sig sådant fortare än vad man tror..
stene skrev:Jag förstår inte varför alla måste hacka på 3 Guppi om han säger att han är 10 år eller 11 år så är han väl det.Och om han nu använder ord som är ovanliga för en 10 åring att veta i huvudtaget så har han väl lärt sig detta,eftersom jag jobbar på en låg och mellanstadie skola så får jag faktiskt ge kredit till 3 Guppi.Har aldrig sett nån 10 åring skriva så bra och att utryckas sig så väl som han gör antingen sitter han med en ordlista när han skriver eller är han ett framtida geni:)i Sverige.
Det var ju skönt att din Pappa rättar då är du inget Geni allså....Men jag tror att du lurar,jag tror att du skriver det mesta ändå:)3 guppy skrev:haha nä jag har ingen ordlista,angående boken har pappa rättar minst 500 stavfel.boken handlar om en fågel,en hund och 4 backhoppare.
Han är ju en begåvning vad pluggar man inte då,där har du att lära Fiddan:)Fiddan skrev:3 guppy plugga vattenkemi nu medans du är ung!!!
stene skrev:Jag förstår inte varför alla måste hacka på 3 Guppi om han säger att han är 10 år eller 11 år så är han väl det.Och om han nu använder ord som är ovanliga för en 10 åring att veta i huvudtaget så har han väl lärt sig detta,eftersom jag jobbar på en låg och mellanstadie skola så får jag faktiskt ge kredit till 3 Guppi.Har aldrig sett nån 10 åring skriva så bra och att utryckas sig så väl som han gör antingen sitter han med en ordlista när han skriver eller är han ett framtida geni:)i Sverige.
stene skrev:Han är ju en begåvning vad pluggar man inte då,där har du att lära Fiddan:)
maria_ skrev:Fiddeliddanlej.
Kjell Fohrman skrev:Apropå att unga människor kan uttrycka sig på ett sätt som gör att de verkar vara mycket äldre
maria_ skrev:Skvallerbytta...
maria_ skrev:Man ser det på din bild. Även om du försöker se ut som en halvafro-Barbie i supermandräkt så anar man lite maskulina drag.
Men var inte ledsen för det. Jag tycker att du är en bra människa. Seriöst.
Fiddan skrev:Jag skall nog försöka få av mig den här tajta trikån nu (det går egentligen inte lika fort som på filmerna, bicepsen tar emot.) och krypa till kojs imorgon är det en ny dag.
God natt Maria_
stene skrev:Man kan dra slutsatsen att Guppy har en vana att sitta framför datorer eller är van vid datorer i sin när miljö,om det är bra eller dåligt det får hans föräldrar dra slutsats om.Om att han nämde Penetrera var skönt att han nämde i fel sammanhang för det ska ingen 10 åring veta ens dock inte min egen 10 åring jag får hoppas att det dröjer några år innan hon lär sig det.