Funderar på om man kan ha ett par sånna i 240 liter?
Någon som vet mer om dom samt om man kan ha nåt mer i samma kar?
Vh J
Nja, ett helt ensamt par skulle nog kunna fungera en tid, trots att det är lite trångt - men då gäller det att ha ett etablerat ensamt par... Att odla EBJD (electric blue jack dempsey) är svårt om du inte korsar en vanlig JD med en EBJD, och får fram BGJD (blue gene jack dempsey), alltså en vanlig JD som har den blå genen och avlar vidare på EBJD och BGJD.Falconer skrev:Såpass :PMan läser ju en del om att deras rykte är lite fel. Visst dom är aggro men inte så hemskt eller att att det är individuellt.Någon som vet på vilket sätt dom är tuffa? Mot andra hanar, mot honor eller mot andra arter?Så ett ensamt par är helt omöjligt? Jag hade tänkt prova på att odla. :/
Falconer skrev:Tack för ditt svar Mats! Alltid lika roligt att läsa dina inlägg. :)
Hmm. Kanske att jag gör ett försök med rätt inredning. Problemet är ju bara innan man fått till ett par. 1 hane EBJD + 1 hona JD vore kanske ok?
Om man får tag på en mindre EBJD hane + 2/3 mindre JD honor och hoppas dom parar ut. :/
Jobbigt när man inte har möjlighet för ett större akvarium just nu. Annars hade jag inte tvekat. Samtidigt lite roligt att behöva tänka extra mycket på hur man bygger upp inredningen.
Ett test blir det ju till en början. Frågan är om det inte är värt att prova för snyggare fiskar går väl inte att hitta. :)