Jack Dempsey

#1 - 22 december 2004 21:29
Hej

Mina Jack Dempsey la ägg för några dagar sedan! Allt gick bra tills dom började kläckas. Man såg hur dom försökte ta sig ut !! Men förgäves!! Hon åt upp varenda en förutom de dåliga äggen!! Varför gör dom såhär? Någon varit med om det! Nästa gång hon lägger ägg kommer jag ta dom ifrån henne!!

Bekymrad! [:-5]
#2 - 22 december 2004 21:47
Är du säker på att honan inte bara flyttade ynglen? De brukar nämligen ta in de nykläckta ynglen i munnen och flytta till en annan plats.
#3 - 26 december 2004 10:06
Jodå.. Dom e helt borta! Det e andra ggn det händer och nu leker dom igen!
#4 - 26 december 2004 11:46
Hej

Har du nå´n mal i? Det kan vara så att de flyttar ynglen till sanden, och en mal kommer och äter upp dem. Malar har en viss förmåga att strunta blankt i om ciklider försöker köra bort dem från äggen/ynglen, och obehindrat fortsätta äta.

MVH Micke
#5 - 26 december 2004 17:44
ojojoj... En timme efter jag skrev det förra inlägget så "hittade" jag en drös med yngel!!! Hon hade alltså gömt dom någonstans i akvariumet! Nu har vi stora eller rättare sagt många problem! Vi har en drös med zebraciklid yngel en STOR drös med Jack Dempsey yngel och nu för ett tag sedan såg jag att våra Röd ciklider lagt ägg!! Så vi har fått Baby Boom kan man säga! Vad gör man med alla bäbisar??? E det någon som vet eller vill ha dom? [:-142]

Annons