JAAAAAA!!!!! Första snön!!

#1 - 21 oktober 2005 04:29
Äntligen kom den första snön! Då jag klev upp i morse (för ca 35 min sen) var det helt vitt ute:D
Nu måste jag ringa syrran så jag får åka med henne på jobbet idag.... för vinterdäcken var planerade till helgen, så jag kommer nog inte fram nu:p
#2 - 21 oktober 2005 04:35
gu va roligt. Har inte tittat ut genom mitt fönster än. Får se hur det är i vällingby. :D
#3 - 21 oktober 2005 07:06
Äntligen?

Roligt?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 21 oktober 2005 07:15
[QUOTE=Azur]Äntligen?

Roligt?[/QUOTE]

Instämmer:p
#5 - 21 oktober 2005 07:34
Snön blir faktisk roligt igen när man får ser sin sju-årings glädje över detta fenomen.
:D
Än ingen snö i Huskvarna dock. 10 plus just nu. men vi haft is på min lilla damm för några dagar sedan.
#6 - 21 oktober 2005 07:51
Lyllos dig!! Här ser jag endast på ett frost täcke varje morgon.. Vill ha massa snö!!!

//Camilla
#7 - 21 oktober 2005 08:20
[QUOTE=Azur]Äntligen?

Roligt?[/QUOTE]
Kunde inte ha uttryck det bättre själv!!:D

[QUOTE=erikthur]
Snön blir faktisk roligt igen när man får ser sin sju-årings glädje över detta fenomen.
[/QUOTE]
Du har en poäng där!!:)

Sammanfattning:
Känslan av att skrapa bilen kl. 06:00 vid -20 och en halvmeter nysnö/halka och bryta benet
vs.
Synen av glada barn som åker pulka och har snöbollskrig
= 1-1
#8 - 21 oktober 2005 09:24
av hänsyn till era ögon ska ja inte skriva va ja tycker om snön.
är snudd på omöjligt att komma fram såfort de kommer mer än 7cm snö härborta och cykelbanorna skottas överhuvudtaget inte [:(!]
#9 - 21 oktober 2005 09:52
Kul att ni fått snö i Hammarstrand, här i Östersund lyser den med sin frånvaro trots att Hammarstrand bara ligger 10 mil öster om oss! För första gången på länge längtar jag efter snön också, ska bli sååå kul att se vad Gloria tycker om den nämligen!
#10 - 21 oktober 2005 10:12
I Danmark blommar mina geranium (Nävor för de intresserade) i full fart. Gräset behöver klippas. Man riskerar fortfarande att bli myggbiten. Tvättten kan torka ute och rosorna sätter nya knoppar....
#11 - 21 oktober 2005 10:15
[QUOTE=Tant Nancy]ska bli sååå kul att se vad Gloria tycker om den nämligen![/QUOTE]

Då får du sticka e nosvärmare ;) om hon ska böka runt i snön.
får gärna ta en bild eller 2 på henne när hon ser snö för första gången :)
#12 - 21 oktober 2005 10:15
Klart det e kul med snö, å GISSA om man längtar....

Att våra kära vänner på västkusten och då företrädesvis i Göteborg inte kan köra bil för att det blir lite vitt på backen beror nog snarare på deras förmåga än på att det blir halt och aningens aningens svårframkomligt..

Jag har två bröder som bor i Gbg sedan några år och dom förundras varje år att det tydligen inte ingår halkbanekörning för Göteborgare när dom tar sina körkort... ;)

Fram för mer rättvisa vintrar, där även i vi södra delen av landet kan få uppleva RIKTIGA vintrar på hemmaplan utan att behöva köra minst 60-70 mil för det..
#13 - 21 oktober 2005 10:18
[QUOTE=Torstensson]Att våra kära vänner på västkusten och då företrädesvis i Göteborg inte kan köra bil för att det blir lite vitt på backen beror nog snarare på deras förmåga än på att det blir halt och aningens aningens svårframkomligt..[/QUOTE]

själv var jag tvungen att ändra drevningen på moppen för den skulle orka dra genom snön och då är ändå motorn något starkare än lagligt.

förra vintern va de i runda slängar 1-8cm blåis överallt på cykelbanorna och ingen sandning alls.
men det va ju om det inte hade snöat och va 2-3dm snö istället.
snöskottningen är obefintlig nuförtiden.

nä saknar allt min förre moppe såhär vintertid.
60cc 17mm förgasare och lite annat på den och då gick de på tvären i kurvorna så skickligheten rä det inget fel på
#14 - 21 oktober 2005 10:30
Här finns det ingen snö än :( Nu när det är kallt, ska det vara snö. Kyla utan snö är bland det tråkigaste som finns.
#15 - 21 oktober 2005 10:37
Från i natt varning för snöfall som medför halka i nordvästra Svealand.
#16 - 21 oktober 2005 11:33
[QUOTE=becky_be] Kyla utan snö är bland det tråkigaste som finns.[/QUOTE]

Fel fel fel!
Kyla utan snö men MED blåst och is-blandat regn är det tråkigaste som finns...Dvs Skånsk (o dansk) vinter.
#17 - 21 oktober 2005 11:46
[QUOTE=mohlin][QUOTE=becky_be] Kyla utan snö är bland det tråkigaste som finns.[/QUOTE]

Fel fel fel!
Kyla utan snö men MED blåst och is-blandat regn är det tråkigaste som finns...Dvs Skånsk (o dansk) vinter.[/QUOTE]
Har aldrig träffat på en sådan vinter, så det kan jag inte utala mig i hur tråkig den är.
#18 - 21 oktober 2005 14:01
[QUOTE=mohlin][QUOTE=becky_be] Kyla utan snö är bland det tråkigaste som finns.[/QUOTE]

Fel fel fel!
Kyla utan snö men MED blåst och is-blandat regn är det tråkigaste som finns...Dvs Skånsk (o dansk) vinter.[/QUOTE]

..och hela södra sverige för den delen ;)

Idag kom den första snön till luleå oxå!
#19 - 21 oktober 2005 14:15
haha, bara frost. :P
#20 - 21 oktober 2005 14:42
Snö?

Lite frost på morgonen om man är uppe tidigt.Annars så är jag glad om det kommer lite snö till julafton här nere. Om inte kommunen hinner skotta bort allt och ersätta det med salt och sand :(.
#21 - 21 oktober 2005 14:43
#22 - 21 oktober 2005 15:41
Laerni:
Nja det där var ju att ta i förstås. Men jag vill ha juuuul och vara ute med ungar och hund i snön å ha skoj!!!
Jag själv fryser oftast men det är skoj med snö också:D
#23 - 21 oktober 2005 19:05
[QUOTE=becky_be][QUOTE=mohlin][QUOTE=becky_be] Kyla utan snö är bland det tråkigaste som finns.[/QUOTE]

Fel fel fel!
Har aldrig träffat på en sådan vinter, så det kan jag inte utala mig i hur tråkig den är.[/QUOTE]

huu vill ine ha sånt väder blir så svinaktigt halt då
#24 - 21 oktober 2005 19:25
[:O] Jag blev allt lite brydd när jag kikade ut genom fönstret i "morse".

Nu är den tyvärr borta..:( Det är den här första snön som är lite jobbig.. det blir så slaskigt innan den ligger kvar!
#25 - 21 oktober 2005 19:28
Reflektion nr 1 - jag bodde i Boden under 1960-talets extremt kalla vintrar.
Det gjorde ju givetvis min far också. Men han påstod att när han var på manöver i Skåne så frös han mycket mer än i Boden pga den gräsliga vinden. Så in i Helvetia eller något liknande.
Reflektion nr 2 - kall Bodenvinter på 1960-talet. Besök till familjen från någon på generalstaben som faktiskt tidigare bott i Boden (nästan tvunget på den tiden för karriär inom armén). Han promenerade från Bodensia till Landstingsvägen utan vad amerikanarna kallar för "long-johns". När han var framme hos oss så var han redo att "skänka Norrland till Ryssen om de var så dumma att de ville ha det!"
Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder säger en del...
Fråga dom i Kashmir...
Problemet är bara det att det vi skänker till välgörenhet idag inte hinner rädda männsikor undan förfrysning. Och dessutom vet vi inte hur mycket som kommer fram eller försvinner i svensk administration eller utländsk korruption - eller hur var det nu???
:confused:
#26 - 21 oktober 2005 23:32
[QUOTE=Azur]Äntligen?

Roligt?[/QUOTE]

haha :p

Annons