Ja, vilken kategori?

#1 - 13 maj 2013 10:54
I vilken kategori ska jag posta en tråd om att räkna fiskar och vattenbyte i stora akvarier?
Tycker inte att det behövs göras två trådar för dessa, då de hör ihop på ett sätt... ;)
Tacksam för svar!

Rebecca
#2 - 13 maj 2013 11:22
i första katergorin kanske då.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 13 maj 2013 11:28
hannesc skrev:
i första katergorin kanske då.

Definitivt INTE. Första kategorin handlar om "Akvarier och tillbehör" och fiskfrågor hör inte hemma där och inte vattenfrågor heller så där blir det deletat.

Vad du menar med räkna fiskar vet jag inte?

Generellt sett så finns det 2 kategorier för mixfrågor över gränserna - "projekt" och "Mitt första akvarium".

Om man inte vill lägga det där så är det bättre att dela upp det på 2 frågor
#4 - 13 maj 2013 11:33
tänkte eftersom den hette akvarium så kanske det var en generell kategori där man kunde ställa frågor om hur man tex gör vattenbyten i stora kar.
men det är du som designat forumet så du har mer koll på detta än jag kjell :)
jag kolla aldrig kategorierna utan kollar bara "nya inlägg" hela tiden. så vet knappt vad det finns för kategorier :P
lägger ju oftast bara upp projekt ändå så :P
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 13 maj 2013 12:34
hannesc skrev:
tänkte eftersom den hette akvarium så kanske det var en generell kategori där man kunde ställa frågor om hur man tex gör vattenbyten i stora kar.

Texten för den första kategorin

[COLOR=#0033cc]01. Akvarier och tillbehör[/COLOR]

Storlek och form på akvarium, akvariets placering, filter, värmare, belysning, etc.

Inte direkt vattenbyte va;)

Just vattenbytena skulle i så fall passa bättre in i kategorin
O[COLOR=#0033cc]2. Akvarievatten[/COLOR]Kemi (pH, KH, Nitrit etc.), vattenberedningspreparat, bakteriekultur etc

Men som sagt - projekt och mitt första akvarium är ju mixtrådar
#6 - 13 maj 2013 14:21
Ok, tack så mycket!

Rebecca

Annons