Jä jä - fiskvecka och lön!

#1 - 23 september 2008 14:26
Akvarieleasings-extrapris-för-medlemmar och Bollmoraauktion + lönevecka - kan det bli mycket bättre? ;)

Inget nytt under hustaket - förutom våra nya husdjur HÅRLÖSSEN. Jag har köpt en värstingkam i rostfritt stål med gummigrepp! Trodde jag skulle slippa sånt nu när sonen blivit stor, men vad hjälper det när hans flickväns lillasyster tar hem dem... [B)] Ja ja, det är bara att kamma på. Vi är otroligt släta i huvudet nu, båda två. Jag har inte fått dem, men tycker ändå att det trippar av små fötter i skallen, HELA tiden.

För övrigt är det kallt och vackert ute och Sisa har fått vinterpäls. Den lilla Snoknosen har vält min video, som inte överlevde (tur att man har dvdspelare också) och jag har till 99,9 % bestämt att inte ta en kull på henne. Det finns så mycket katter redan, och just denna Tossmopps gener kanske man inte ska avla på... eller? En liten, liten del av mig tvekar inför sterilisering...

Over and out!
#2 - 23 september 2008 14:37
Hi! hi! Jag kan tänka mig hur småstressigt det kunde bli med ett gäng småkatter som är som Snoknosen... minst sagt svårfotade ;)
#3 - 23 september 2008 15:11
Jopp, det är mäkta sweet med bollis och lön må jag säga :)
#4 - 23 september 2008 17:19
Gisses.. det börjar klia i huvudet på mig så fort jag läser om löss!!! *kli kli kli* Här har det vart informationspapper hem från dagis om att ha en gemensam löss-utrotar-dag ett vist datum. Ingen utav oss har fått något som springer i håret än så länge... förutom i tankarna då.. *kli kli kli*

Men lilla snoknos kanske skulle passa bra med en norsk skogskatt.. :D Tänk vad härligt med långhåriga snoknosar som är överallt... ;)
#5 - 23 september 2008 17:46
Jag kallar det för "parasitnoja". Varje gång jag hittar fästingar på katterna kliar det på hela mig.
Nu i helgen var vi ute på landet, och det var mängder av hjortflugor. Min parasitnoja blev inte bättre när jag hittade en hjortfluga under t-shirten! :mad:
Usch, bara jag tänker på dem börjar det klia.

Silke är en intelligent katt, och intelligenta katter hittar på saker. Särskilt när de har tråkigt. Ofta saker man helst skulle vilja att de inte hittade på. :D

Om det är nån tröst så kommer hon att sänka tempot när hon blir lite äldre. Neo är nu mer en välanpassad herre, medn Leon fortfarande är en busunge.
#6 - 23 september 2008 18:15
Syrran har perser/nånting-bladningar hemma, fy fan va söta dom är. Tur att man har hund som inte gillar katt säger jag bara, annars hade jag lätt snott åt mig en.
#7 - 23 september 2008 18:32
Herr Oliver ligger på stolen här brevid och är bordssällskap till mig. Äter sen middag och knappar dator. Mycket stilig ( kastrerad ) "runt-hörnet-korsning-med-inslag-av-oriental" och alldeles för många aktiva hjärnceller.
#8 - 23 september 2008 21:22
Capella har fått för sig att husets säkerhet hänger på henne, så hon gapar på så fort hon hör minsta knyst utanför.
T. ex. äpplen som dunsar ner i gräsmattan. Hörs bäst framåt småtimmarna.....

Vi har ännu aldrig haft löss, mask i magen eller magsjuka, luktar vi illa eller har vi bara tur?
#9 - 24 september 2008 08:10
Visstja! Om du tänker para Silke kanske denna tråd är intressant:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=67960

Den har mycket bra information om hur färg och mönster ärvs hos katter. T.ex. att färgen ärvs på X-kromosomen, så hanars färg ärvs helt från honan, medan honor får färganlag från bägge föräldrarna. Låter bekant, eller hur? :D
Dvs om Silke får några han-ungar, så kommer de att vara helsvarta eller strimmiga rödvita (eftersom hon har anlag för helsvart/mask på en X-kromosom, och anlag för rödvit/strimmig på den andra X-kromosomen).
#10 - 24 september 2008 10:10
Tack! det var en intressant länk! Då borde jag ju para henne med en röd kille... så jag får en arvtagare till Sisa...
#11 - 24 september 2008 20:00
Vill du ha en röd hona bör du para med en röd hane, ja. Vill du ha hane spelar det alltså ingen större roll hur han är färgad, alla han-avkommor från silke blir antingen svarta eller rödvita. Om inte hanen du parar med har anlag för mask, förstås, för då kan du få brunmaskad avkomma.

Annons