JA ELLER NEJ?

#1 - 3 september 2004 15:06
Som ett komplement till Kjells gallup tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en parallell tråd, med frågeställningen: Vill du betala 225:- för att bli "plusmedlem"? Låt oss låtsas att både ja-svar och nej-svar är bindande, så kanske Kjell får en lite mer "tillförlitlig" barometer att utgå efter (inte menat som kritik eller för att utge mig för att vara bekäftig, utan enbart för att jag vill hjälpa till).

Så, är ni villiga att betala 225:- per år för att bli "plusmedlem"? ENDAST JA ELLER NEJ, INTE NJA ELLER ÄNDLÖSA DISKUTIONER! OBS! ENDAST ETT SVAR PER MEDLEM!

Jag själv säger JA!

MVH
Johan - kampfisken
#2 - 3 september 2004 15:10
Ja
#3 - 3 september 2004 15:12
onödigt inlägg. Vad ska detta vara bra för, rösta i Galuppen och ingen annanstans!
#4 - 3 september 2004 15:12
ja
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 3 september 2004 15:16
Man kan och skall inte avge ett bindande svar eftersom situationen den dag det blir aktuellet kan vara helt annorlunda.
Kanske har den ekonomiska situationen ha förändrats helt, kanske dock alla fiskarna i akvariet och man tröttnade helt på akvariet, kanske har man fått ett nytt jobb och har inte tid längre etc. etc.
Eftersom vi ändå snart kommer att ge möjlighet för den som vill att betala in i förskott så vilket ju blir ett verkligt "bindande" svar så finns det inte heller något behov av en sådan gallup som du efterlyser.

Just diskussioner är för övrigt just vad vi vill ha i DENNA TRÅD http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880 eftersom dels så håller diskussionerna ämnet vid liv och dels så framkommer nya synpunkter och ideer vilket bidrar till att utveckla Zoopet.
DÄrför är det helt OK att skriva "Nja" i ovan nämnda tråd för att en diskussion skall uppstå.
#6 - 3 september 2004 16:00
Nej!!
#7 - 3 september 2004 16:12
JA
#8 - 3 september 2004 16:16
NEJ !
Men jag kan tänka mig gå ihop med några st och samsas om ett nick bara för att använda till plus funktionerna........
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 3 september 2004 16:26
Som sagt diskusionen jag kan inte se att diskussionen förs ett dyft vidare genom denna tråd.
Skriv istället i denna tråd http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880
vare sig ni är positiva eller negativa till "plus-funktioner" men är för att zoopet skall utvecklas.

Men jag kan tänka mig gå ihop med några st och samsas om ett nick bara för att använda till plus funktionerna........

Inom samma hushåll kommer detta att vara tillåtet - men självklart inte i övrigt.

Nej!!

Jag förstår ditt svar schull eftersom du ju är en "egoist" som bara är ute efter att värva medlemmar till en helt annan hemsida - i alla om man får tro moderatorn på en tredje svensk hemsida.
OBS. OBS - ovanstående var avsett som ett skämt - för min del får du gärna svara "Nej" och även göra "reklam" för andra hemsidor på Zoopet.
#10 - 3 september 2004 16:28
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Man kan och skall inte avge ett bindande svar eftersom situationen den dag det blir aktuellet kan vara helt annorlunda.

Kanske har den ekonomiska situationen ha förändrats helt, kanske dock alla fiskarna i akvariet och man tröttnade helt på akvariet, kanske har man fått ett nytt jobb och har inte tid längre etc. etc.

Eftersom vi ändå snart kommer att ge möjlighet för den som vill att betala in i förskott så vilket ju blir ett verkligt "bindande" svar så finns det inte heller något behov av en sådan gallup som du efterlyser.

Just diskussioner är för övrigt just vad vi vill ha i DENNA TRÅD http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880 eftersom dels så håller diskussionerna ämnet vid liv och dels så framkommer nya synpunkter och ideer vilket bidrar till att utveckla Zoopet.

DÄrför är det helt OK att skriva "Nja" i ovan nämnda tråd för att en diskussion skall uppstå.

Visste inte att ni planerar att man inom en snar framtid kan förhandsbetala och därmed binda sig eftersom man då har svarat ja. Nåja, var bara en välmenande idé jag kom med. Tycker att din gallup har spårat ur lite väl mycket och blivit väldigt rörig, utan några egentliga raka svar. Därför ville jag "rensa" i min tråd till enbart ja eller nej-svar, för att underlätta för DIG Kjell! Men men, kanske lika bra att du (Kjell) raderar denna tråd om den inte kan komma zoopet till nytta.

/Johan
#11 - 3 september 2004 16:29

Inom samma hushåll kommer detta att vara tillåtet - men självklart inte i övrigt.

Givetvis inte tillåtet, finns mycke på nätet som är förbjudet men det har inte stoppat folk ändå :)
#12 - 3 september 2004 16:30
Hej Kjell! Vad menar du? Du skulle kanse kunna förklara lite mer ingående! Värva!! Nä jösses! Varför tycker du att jag är en egoist?
/Lasse
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 3 september 2004 17:07
Givetvis inte tillåtet, finns mycke på nätet som är förbjudet men det har inte stoppat folk ändå :)

Självklart så finns det alltid de som bryter mot reglerna, men om (eller snarare när eftersom det förr eller senare upptäcks) man upptäcks så blir man av med den förinbetalda avgiften och stängs ev helt från Zoopet.

Hej Kjell! Vad menar du? Du skulle kanse kunna förklara lite mer ingående! Värva!! Nä jösses! Varför tycker du att jag är en egoist?

Det var som sagt inte jag som skrev att du var egoist utan det var ett svar du fick när du skrev nedanstående i ett helt annat forum

"Inskickat av Schull 2004-09-02 13:29
http://www.XXXXX.se/
Prova här i ställe/Lasse"

Jag skrev det som sagt enbart som ett skämt. Dessutom så hade jag dessutom läst på dåligt eftersom det faktiskt stod att du var "självisk" och inte "egoistisk". Men det var kanske också menat som ett skämt - vad vet jag och strunt samma - det har ju ändå inte ett dyft med denna fråga att göra.

Som sagt jag ser gärna att diskussionen om "plus-tjänster" fortsätter i denna tråd istället http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27880
och att ni som ännu inte svarat i den riktiga gallupen gör detta http://www.zoopet.com/akvarium/betala.asp
#14 - 3 september 2004 17:15
Eftersom den här tråden stör den riktiga enkäten och den associerade diskussionen (den tråd som Kjell hänvisar till) tycker jag Kjell har full rätt att låsa denna tråd.
#15 - 3 september 2004 17:25
Kjell får väll låsa vilken tråd han vill Erikthur?
/Lasse
#16 - 3 september 2004 17:26
Ursprungligen skickat av Schull

Kjell får väll låsa vilken tråd han vill Erikthur?

/Lasse

Just giving him some support
#17 - 3 september 2004 17:34
Förlåt Kjell men jag kan inte låta bli [:)].

Samma Kjell Fohrman skrev följande:

Varför inte samarbeta med någon annan och "dela på" medlemskapet, då blir ju inte kostnaden så stor och ni kan ju skicka tidningen mellan er?

och

Jag är själv redaktör för en föreningstidning och tycker att det är helt OK om 2 st delar på ett medlemskap.

Från:
http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=298&SearchTerms=medlem

och visst, alla har rätt att ändra sig[;)]
#18 - 3 september 2004 17:36
Haha den där var fin ;)
#19 - 3 september 2004 17:45
Oucch...
Å andra sidan har Mr Pupfish indirekt avslöjat vem han är/var...
Även om jag hade nöjet att lista ut det tidigare...
Men jag respekterar din expertis i många områden *bugar*
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 3 september 2004 17:51
Nu är det faktiskt en klar skillnad eftersom det i detta fall handlar om att låta flera utnyttja olika funktioner - t.ex. kan ju alla logga in samtidigt och använda plus-funktionerna.
I det andra fallet så handlade det ju om att skicka en medlemstidning mellan flera personer. Däremot så hade man ju inte heller i detta fallet kunnat delta i tävlingarna på ciklid.se
#21 - 3 september 2004 18:04
Det var inte menat som någon kritik, jag tyckte bara att det var roligt, ett skämt helt enkelt.

Och andra sidan ser jag ingen skillnad i att flera kan logga in eller att flera kan läsa en tidning. Du för ursäkta att jag inte ser skillnaden, rent praktiskt, men jag ser skillnaden ekonomiskt. I båda fallen är det bara en som kan delta i en tävling eller hur? Nu spelar det ingen roll för mig eftersom detta inte intresserar (+ tjänst) mig.

Annons