Hej!
Jag vet inte om frågan har varit uppe innan men jag kan prova:
Händer det ibland att ni när ni håller på med akvariumet att ni får lust att bara gå iväg o lämna det som det är eller att bara ******???
Kanske lite otydlig fråga.
För mig händer det här någon gång: idag skulla jag slamsuga lite i ena hörna i mitt 54 liters kar som är helt proppat med växter + lite rötter. När jag då skulle slamsuga och ta bort alla löven som börjar bli lite gammla. Jag kommer inte åt och måste flytta roten. Under roten var det förbaskat skitigt och det blev dimmigt. Samtidgt lossnar min växt caramine lyrata som växer som ogräs(ogräs: då menar jag ogräs!). Den lossnar så lätt för den har inga riktiga "rötter". Jag blir då annu surare, vattnet grumlar annu mera. Får knappt ner plantan utan bestämmer mig att då gallra den lite. Lite blev då rejält. Eftersom det inte är någon känslig elelr tröväxande växt river jag bara av växter och planterar om den. Måste då plantera om vattenpesten så att den inte blir för överskuggad. Vattnet är nu väldigt grumligt och det flyter omkring en massa små blad över hela karet. Hela bordet är blött och golvet lika så. Bär ut lite saker till badrummet droppar därifrån. VID DET HÄR LAGET ÖNSKAR JAG ATT DET BARA VAR EN MARDRÖMM ELLER ATT JAG ALDRIG HADE BÖRJAT HÅLLA PÅ MED KARET!!!
ETEtt tag senare är allt uptorkat och jag är slut som f*n. Karet är helt grumligt och fult för det är nästan tomt med växter...( van med att ögräset ligger och täcker allt).
Så nu sitter jag och skriver det här.
NU UNDRAR JAG OM ATT NI HAR BLIVIT RIKTIGT IRRITERANDE???
/ MED IRRITERANDE HÄLSNINGAR