Irc

#1 - 23 januari 2006 19:35
Är det ingen här som sitter på IRC

Borde ju finnas massor av os som borde kunna häcka i en kanal nattetid o svammla om alt betydelselöst

#Zoopet Efnet

ircd.choopa.net
efnet.port80.se
#2 - 23 januari 2006 19:51
Givet!
#3 - 24 januari 2006 00:45
Kikar in och hänger lite. Va länge sen jag fanns på irc :)
#4 - 24 januari 2006 00:51
5 pes hitils ... Murre^ va vist inne men fick ingen upmärksamhet o drog ;P
#5 - 3 februari 2006 11:55
Komigen nu ... tycker de saknas lite folk
#6 - 3 februari 2006 13:15
Det gjordes ett försök för nått år sen med en kanal men det las ner.
#7 - 3 februari 2006 14:05
tror nog dom flesta uppskattar forumet mer då man bara kan resa sej upp å laga midda äta och sen komma tillbaka typ.

sen kan de va f*******t kul å läsa gamla diskussioner men de funkr inte med irc
#8 - 3 februari 2006 14:19
Om det skulle va många på irc:n så skulle man kunna gå och äta i alla fall.
#9 - 3 februari 2006 14:46
Kan nån förklara hur IRC funkar? [B)]
#10 - 3 februari 2006 14:48
irc är lite som icq men man kan va flera samtidigt som diskuterar både öppet i huvudfönstret och personligt.

kan dock bli mycket rörigt om man är ett gäng.
varit inne på irc kanaler med över 100 aktiva och de va stört omöjligt att ha en öppen diskussion om nåt för de kom så mycke meddelanden hela tiden så fanns inte tid å läsa dom
#11 - 3 februari 2006 14:51
ok, men ska man då regristrera sig nånstans eller hoppar man bara in med ett nick eller vad? [;)]
Och vad menas med kanal....snacka om att känna sig dum..
#12 - 3 februari 2006 14:53
för att chatta på irc använder du programs om till exempel mirc
loggar in på ett nät typ efnet eller dalnet.

kanaler är detsamma som chatrum till exempel och vem som helst kan starta en.
#13 - 3 februari 2006 14:55
okej, har tittat lite på EFnet. Så jag går in där och sedan? Typ webchat? å va tusan är servers? :D [B)]
#14 - 3 februari 2006 14:59
jahapp, ska jag ladda ner mirc eller? ;D
Bilagor:
#15 - 3 februari 2006 15:12
vilken "version" av mirc ska man ladda ner då? finns ju ingen sverige? ;)

edit: kostar de nått? ;)
#16 - 3 februari 2006 18:34
Jag tycker inte det är värt att ladda ner en massa program i "onödan" tyvärr... Finns andra bra chatter som isf kan läggas in på sidan, om intresse finns av användare och ägare.
#17 - 4 februari 2006 01:02
Ok för er Reliker

irc ÄR inte som ICQ
IRC är REALTID o inte ett messenger program

Samt vadå ladda ner program i onödan ?
Du kan köra Telnet eller terminal om du vill

Suttit på IRC nu i 13År Webchatter e ju inte direkt samma sak då du är bunen till vissa kanaler... här kan man konsentrera lika tycke i en kanal samt hålla vissa regler o sparka ut folk som inte sköter sig

Med IRC kan du va ansluten till 500nät o lika många kanaer på varje nät om du så vill.
Du behöver inte registrera o det är gratis

IRC är ju orginalet MSN o ICQ o liknande är ju nymodigheter om man gämför
OK BBS va väll före

[QUOTE=Raven]tror nog dom flesta uppskattar forumet mer då man bara kan resa sej upp å laga midda äta och sen komma tillbaka typ.

sen kan de va f*******t kul å läsa gamla diskussioner men de funkr inte med irc[/QUOTE]

Hört talas om Scroll funktion?
samt vill du spara det som skrivs är det bara du loggar det
#18 - 4 februari 2006 01:35
De IRC jag kört har varit baserade på ett nerladdat prog... dvs inte värt det.
#19 - 4 februari 2006 02:11
finns div web baserade irc klienter för fegisar :) varför är det inte värt det genzo?
#20 - 4 februari 2006 02:54
Robban: För att säkerheten inte är tillräckligt bra och varför ta upp HD utrymme med en chatt när jag beh det för filmer;)
Men peka mig i rätt riktning som ska jag def komma och babbla strunt *bra på det*
#21 - 4 februari 2006 08:07
ärligt talat tror jag att jag håller mej till MSN och ICQ. ;)
#22 - 4 februari 2006 08:11
[quote=mayday]Hört talas om Scroll funktion?
samt vill du spara det som skrivs är det bara du loggar det[/quote]

ja ja har hört talas om scrollfunktionen och är totalt värdelöst om man jämför med hur det ser ut härinne.
sen ser man bara det som varit skrivet när man varit inne så strular datorn strömmen försvinner etcetera så försvinner allt medans härinne finns de kvar om så servern exploderar.
visst spara de går men extremt krångligt jämfört med härinne.
sen tenderar folk till att använda kanaler för problem istället för forumet och då går den informationen förlorad istället för att sparas på servern
#23 - 4 februari 2006 12:52
[QUOTE=qenzo]De IRC jag kört har varit baserade på ett nerladdat prog... dvs inte värt det.[/QUOTE]

Ok ? då använder du Inte mailklienter eller MSN eller ICQ heller

eftersom du måste ladda ner dom också

Samt spränger du zoopets server så är ALL info borta
Antar att backupper om dom existerar förvaras på samma server eller i närheten av den

Sprängs din dator på IRC har fortfarande jag kvar alla loggar på min dator

Samt vadå säkerheten är för dålig
Du har fler alvarliga buggar i MSN o ICQ tack vare att du fortfarande kan köra kod via PNG idom

Du kör antagligen med IE ändå så du har inget o komma med.

IRC har inte haft nåra brister som är kritiska på ....ja mins inte sist ens. dom bristerna som fans berode inte på irc ens va operativen som hadde brister .

Samt starta upp ett rum för zoopet i icq eller msn .... lycka till ...

Har ni inga bättre argument?
sjävklart så gör ni som ni vill blir bara lite besviken på alla dumma argument vill ni inte joina o va me o snacka skit o firrar så slipper ni
#24 - 4 februari 2006 12:54
[QUOTE=qenzo]Robban: För att säkerheten inte är tillräckligt bra och varför ta upp HD utrymme med en chatt när jag beh det för filmer;)
Men peka mig i rätt riktning som ska jag def komma och babbla strunt *bra på det*[/QUOTE]

Samt om du nu prioriterar o begå lagbrott över att diskutera med människor så vist ditt problem

Saken är att är du intreserad av warez så är ju irc grundblattformen för det

Vart tror du alla Prebots o sitbots ligger ?
men men
Samt ja kan förstå att du tycker att det är jobbigt o ladda hem o installera ett program på 1.9mb herejävlar asså ,,,, blir fult på disken direkt
MSN o ICQ ligger väll på en 20.
#25 - 4 februari 2006 12:55
[quote=mayday]Samt spränger du zoopets server så är ALL info borta
Antar att backupper om dom existerar förvaras på samma server eller i närheten av den[/quote]
inte en chans.
klockan 03.00 varje natt körs en backup och en backup ska aldrig läggas på samma hårddiskar som det som backas upp och är övertygad om att Admin är fullt kompetent på det området.
#26 - 4 februari 2006 12:57
[quote=mayday]Samt om du nu prioriterar o begå lagbrott över att diskutera med människor så vist ditt problem[/quote]

är du medveten om att du just troligen gjorde dej skyldig till förtal som enligt svea rikes lag är straffbart !!!

är inte det minsta olagligt att hålla på med filmer sålänge man inte laddar ner/upp eller kopierar till andra.
#27 - 4 februari 2006 12:59
Ja kör du en backupp till en hårdisk eller annat skivbaserat medium får manskylla sigsjälv

Men även om dom kör DAT DTS och även det med Bandrobbots så befinner sig backuppen i samma lokal

Lägs backuppen på Samma dator är det lika idiotiskt det... om är en viss säkerhet men är ej godkänd ... skulle nått hända så skrattar försäkringsbolagen ..... backupp band ska förvaras Brandsäkert o i en annan lokal
#28 - 4 februari 2006 13:04
[QUOTE=Raven]är du medveten om att du just troligen gjorde dej skyldig till förtal som enligt svea rikes lag är straffbart !!!

är inte det minsta olagligt att hålla på med filmer sålänge man inte laddar ner/upp eller kopierar till andra.[/QUOTE]

Nä inte det minsta
Eftersom personen i fråga har filmer som är nerladdade och som är skyddade av copywrigt så är det inte förtall
#29 - 4 februari 2006 13:10
står ingenstans att det är copyright skyddade filmer.
därav kan det va fråga om förtal.
hade hon namngett en skyddad film eller sagt att hon skulle ladda ner skyddade filmer hade situationen varit annorlunda.

sen kan det va fråga om filmer nerladdade innan förbudet trädde i kraft eller helt enkelt föra över filmer från vcr till avi som är fullt lagligt.
#30 - 5 februari 2006 14:31
[QUOTE=Raven]står ingenstans att det är copyright skyddade filmer.
därav kan det va fråga om förtal.
hade hon namngett en skyddad film eller sagt att hon skulle ladda ner skyddade filmer hade situationen varit annorlunda.

sen kan det va fråga om filmer nerladdade innan förbudet trädde i kraft eller helt enkelt föra över filmer från vcr till avi som är fullt lagligt.[/QUOTE]

personen behöver inte säga nått när det ligger utdelat direkt

Men men Skitsamma
Ni som vill är välkomna ni som inte vill .... ja ni slipper
#31 - 5 februari 2006 17:03
Öhh ja men det är ju trevligt att en del verkar ha koll på vad för filmer jag har på MIN dator!
Nej jag laddar inte ner icq heller eftersom det är en BRA virusmagnet.
Nej det är INTE mer värt att ladda ner ett chattprogram då det FINNS chattar som INTE kräver ngn som helst installation.
AktivHund har en sådan, likaså har även GladaFisken tillgång om man är intesserad.
Jag sa också att om NÅGON kan ge mig en sida direkt via nätet där jag kan få tillgång till chatten, utan nerladdning, är jag gärna med på det.
Men mitt val är att inte installera ngt program, även om jag gärna vill prata med er här inne på en chatt. Hur andra gör kan inte jag avgöra eller bestämma över, hur dumt jag än tycker att det är.
#32 - 5 februari 2006 17:17
[QUOTE=qenzo]Robban: För att säkerheten inte är tillräckligt bra och varför ta upp HD utrymme med en chatt när jag beh det för filmer;)
Men peka mig i rätt riktning som ska jag def komma och babbla strunt *bra på det*[/QUOTE]

Asså jag håller på å garva ihjäl mig när jag läser dina inlägg! Tack för dina roliga komentarer ang mirc...

Mitt irc tar 3-4mb, inte 1gb som du verkar tro, suttit me de i 8-9 år. å aldrig fått virus genom de eller nån annan påhälsning.... så snälla nån: byt uppfattning!

Sen till er andra:

#ciklid.se @ quakenet
#33 - 5 februari 2006 17:24
[quote=Laesk]Asså jag håller på å garva ihjäl mig när jag läser dina inlägg! Tack för dina roliga komentarer ang mirc...

Mitt irc tar 3-4mb, inte 1gb som du verkar tro, suttit me de i 8-9 år. å aldrig fått virus genom de eller nån annan påhälsning.... så snälla nån: byt uppfattning!

Sen till er andra:

#ciklid.se @ quakenet[/quote]

Ska jag byta uppfattning för att göra dig nöjd? Skulle väl inte tro det du...
Jag har haft irc, det är de erfarenheter jag har av progget som gör att jag tvekar.
Som jag sa innan... eftersom det tydligen GÅR att chatta UTAN nerladdning så kan ju ngn (Robban?) visa mig vägen...
#34 - 5 februari 2006 17:31
Det finns väll typ 2 sorters datoranvändare. De som var med på den tiden bbs/irc va de shit, och sen de som inte vet vad man talar om. De senare behöver man nog inte lägga så mycket energi på när det gäller övertalning ... de får så gärna hålla sig därifrån.
#35 - 5 februari 2006 17:34
pysslat med både bbs och irc men forum känns ändå bekvämare.
inte lika snabbt men bekvämare just att all text sparas på en extern dator.
#36 - 5 februari 2006 17:45
Det fanns en webchatt på zoopet förr i tiden. Men den va knappt använd så den togs bort.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=69175
#37 - 5 februari 2006 17:49
Kanske det kan vara en tanke för admin om den ska läggas upp igen då? Kjell?

För uppenbarligen verkar inte alla acceptera att man har olika uppfattning om vad som är bra;)
#38 - 5 februari 2006 17:50
Webchat går via Java aplets vilket du måste ladda ner också :P

ä men ni som vill kan ju titta förbi

qenzo Gå in i windows hjälp o sök på telnet.exe
#39 - 5 februari 2006 18:00
[quote=mayday]Webchat går via Java aplets vilket du måste ladda ner också :P

ä men ni som vill kan ju titta förbi

qenzo Gå in i windows hjälp o sök på telnet.exe[/quote]

TACK Mayday!
Ja visst måste java finnas... nu gör det redan det pga mina hemsidebyggen bla...

Edit: Den hittar inget som heter så.... strunt samma... jag kan vänta tills det ev kommer en chatt hit till sidan igen.
#40 - 5 februari 2006 18:41
finns irc kanalen kvar?????

letat lite på efnet men hittar den ej
#41 - 5 februari 2006 18:44
kör du mirc så skriver du #zoopet i kanalfönstret eller "/join #zoopet" i huvudfönstret i mirc.
#42 - 5 februari 2006 19:04
Jahopp... nu har jag alltså fixat en dator för mirc... men inte en själ syns till... har skrivit #zoopet

Edit: 9 pers inne å ingen säger nåt....
#43 - 5 februari 2006 20:09
Jahopp! Lånade mig en dator med Mirc.... måste säga att det var bra tyst där inne... hoppas det livas upp lite medans jag har datorn kvar.

Annons