Invasion!!!

#1 - 21 februari 2007 10:54
Hej!

Jag vill köpa en fisk som äter guppy yngel, just nu har jag invasion i mina två kar det ena på 54 L och det andra på 100 L. Igentligen så ville jag inte ha guppy i 100 L akvariet men de var så många så jag tyckte synd om dom. Men de förökar sig i en rasande takt. Det verkar inte som om de större fiskarna bryr sig om de små. Alltså det jag skulle vilja ha hjälp med är vilken fisk passar in i mitt 100 L som äter yngel? De enda fiskarna som jag har är guppy och black molly.
#2 - 21 februari 2007 11:34
Ja, de översvämmar världen...

Danni skrev:
Hej!

Jag vill köpa en fisk som äter guppy yngel, just nu har jag invasion i mina två kar det ena på 54 L och det andra på 100 L. Igentligen så ville jag inte ha guppy i 100 L akvariet men de var så många så jag tyckte synd om dom. Men de förökar sig i en rasande takt. Det verkar inte som om de större fiskarna bryr sig om de små. Alltså det jag skulle vilja ha hjälp med är vilken fisk passar in i mitt 100 L som äter yngel? De enda fiskarna som jag har är guppy och black molly.

:confused: Men vad har du för guppyn och mollyn? Mina är som huggormar på allt som rör sig och jag får aldrig ett yngel kvar, om jag inte håvar upp dem. Men det finns ju fler glupska fiskar, men jag kan/vill inte tipsa. Blir kanske fel!;)Sök i forumet...:)
#3 - 21 februari 2007 11:49
Det är något jag också undrar över! Mina molly är sorgligt ointresserade av att äta sina yngel...
#4 - 21 februari 2007 11:54
Prova med några Svärdbärare. Det skulle jag gjort i det akvariet.

Mvh
Mattias
#5 - 21 februari 2007 11:56
Gott om annan mat?

Emmma skrev:
Det är något jag också undrar över! Mina molly är sorgligt ointresserade av att äta sina yngel...

De kanske matas för ofta. Pröva att svält dem ett par dagar - det klarar de!:)
#6 - 21 februari 2007 15:27
Jag kan gå dina yngel!!!!!

Min tiger och ctenopoma älskar levande foder och mina guppysar har inte riktigt kommit igång än med förökningen.
#7 - 21 februari 2007 16:11
Vems inlägg....

Azeah skrev:
Jag kan gå dina yngel!!!!!

Min tiger och ctenopoma älskar levande foder och mina guppysar har inte riktigt kommit igång än med förökningen.

:confused: svarade du på?:confused:
#8 - 21 februari 2007 18:04
Det är lika här i mitt akvarium. Jag har Black Mollyn, Endlers guppyn & Indian Platyn, det är nya yngel hela tiden och stort sett alla ser ut att klara sig. Mitt akvarium är på bara 100 liter så det är ganska fullt nu med all fisk.

Hälsningar Anneth
#9 - 21 februari 2007 18:34
och likadant hos oss också. massa platys och de blir bara fler och fler.
idag köpte vi oss en kampfisk för att råda bot på problemet. (vi har också hundra liter)
Han visar klart intresse för ynglen och jagar dem, men de är ju så snabba och gömmer sig bland alla växter.
så vi får se hur det går.

andra yngelätare jag blev tipsad om är dvärggurami, fjärilsciklider och kakaduaciklider.

(och katter!)

man kan ju fråga på sin zooaffär om de tar emot större yngel, men min gjorde inte det.

Annons