[QUOTE=purre92]Går det om jag bara ger torrfoder ? ellet måste jag ge levande föda också som det står ?[/QUOTE] Det går kanske men det är inte bra för de. Som Elinor skriver. Frystfoder är lösningen. Jag matade med fryst artemia, cyclops och räkmix. Det är enklare än vad man tror. Senare blev det nykläckt artemia till yngeln. Det är däremot lite "jobbig" men ack så uppskattad av båda gamla som ung.
Simmar ynglen upp till ytan och äter ??
Nej. Och för att de skall växer bra så behöver du nog mata med nykläckt artemia. Annars "klara" de sig på finfördelad räkmix och annat gott ...
[QUOTE=gladhertha]Elinor: Det står att dom vill vara 8-12st?[/QUOTE] Man skall nog inte ta allt så bokstavligen som står där. Jag skulle rekommendera att starta med 4 eller 5 vuxna. Typ: 1,3 eller 2,3. Det blir nog automatiskt fler och då känns det lite roligare att ha "egenodlad" fisk i burken.
Tips. Köp bara en stor och fler mindre så är chansen större att får rätt könsfördelning. En "stor" multi är alltid en hane. En mindre är antigen en icke-fullvuxen hane eller en hona.
Hejhopp. Ralp