Intresse av hur man gör ett akvarium?

#1 - 14 januari 2009 16:40
Har idag köpt akvariebok där dom beskriver exakt hur du skall göra för att bygga ett akvarium..

Nu till min fråga, är det någon som är intresserad av att ta del av den information, jag hade tänkt scanna den & sätta ihop till en PDF fil..

Om det är 3-4 personer som är intresserad så är det lönlöst att jag tar mig tid till det, annars skulle man kunna klistra den i forumet & nån förhoppningsvis kan sätta upp PDF filen på sin server.
#2 - 14 januari 2009 16:42
Leo_Zvar skrev:
Har idag köpt akvariebok där dom beskriver exakt hur du skall göra för att bygga ett akvarium..

Nu till min fråga, är det någon som är intresserad av att ta del av den information, jag hade tänkt scanna den & sätta ihop till en PDF fil..

Om det är 3-4 personer som är intresserad så är det lönlöst att jag tar mig tid till det, annars skulle man kunna klistra den i forumet & nån förhoppningsvis kan sätta upp PDF filen på sin server.

Tror nog att det bryter mot lagen att scanna in en bok och lägga upp på internet, kolla upp det först! så det inte blir jobbigt för dig.
#3 - 14 januari 2009 16:44
Finns det inte trådar om det redan annars?
#4 - 14 januari 2009 16:49
Såg att man inte fick scanna den om man inte frågar utgivaren tillåtelse, så jag drar iväg ett mail till dom & frågar...

så får vi väl se vad dom säger.
#5 - 14 januari 2009 16:55
Såg nu att boken är nog översatt 300 gånger,
få kontakt med personen som har copyrighten är nog lite omöjligt då denne person inte är från sverige eller USA...

Så jag tror vi kan avblåsa detta :(

Radera inlägget =)
#6 - 14 januari 2009 17:13
Leo_Zvar skrev:

få kontakt med personen som har Copyright en är nog lite omöjligt då denne person inte är från sverige eller USA...

Radera inlägget =)

Det är väl då den svenska ansvariga utvigaren som ska se till att man får ett besked.

Men jag tror att det kan kosta en del till slut för att det ska bli en PDF.
#7 - 14 januari 2009 17:32
smegga skrev:
Det är väl då den svenska ansvariga utvigaren som ska se till att man får ett besked.

Men jag tror att det kan kosta en del till slut för att det ska bli en PDF.

Hur menar du då att det kostar mer ?

Det är jag själv som gör PDF filen,scannar osv..
#8 - 14 januari 2009 20:14
Leo_Zvar skrev:
Hur menar du då att det kostar mer ?

Det är jag själv som gör PDF filen,scannar osv..

Tror att rättigheterna till att scanna den och göra PDF kan kosta.

Nån vill ju tyvärr alltid ha betalt.
#9 - 14 januari 2009 20:19
http://akvarium.helipop.com/pages/glueing_aquarium.htm
Behövs en mer ingående guide finns google alltid till din hjälp :)
#10 - 15 januari 2009 07:15
Sultanen skrev:
http://akvarium.helipop.com/pages/glueing_aquarium.htm

Behövs en mer ingående guide finns google alltid till din hjälp :)

nu ska du inte vara en besserwisser..
#11 - 15 januari 2009 07:50
Nejdå det är jag inte, men det är faktiskt så att det finns oerhört mycket information ute på internet redan att om man bara lägger någon minut på att googla och skumma igenom det man får fram så kan man bedömma om informationen man hittat är rellevant eller ej.
#12 - 15 januari 2009 09:40
Leo_Zvar skrev:

få kontakt med personen som har Copyright en är nog lite omöjligt då denne person inte är från sverige eller USA...

Radera inlägget =)

Sedan så finns det ju dom som scannar och lägger ut som torrent på nån tracker ändå oxå...
#13 - 15 januari 2009 10:48
Antee skrev:
Sedan så finns det ju dom som scannar och lägger ut som torrent på nån tracker ändå oxå...

Men då brukar inte personen börja med att kolla intresset på ett forum :p
#14 - 15 januari 2009 22:55
@ Leo Zvar
Du kan köra en studiecirkel på distans över nätet om du hittar fler som är intresserade av att bygga sig ett kar.
Kolla med ABF för att höra vad de kan hjälpa dig med =)

Annons