Intresse att starta eller hitta lokal förening

#1 - 9 november 2005 08:02
Akvarieförening i nordvästra skåne!

För många år sedan var jag med i Helsingborgs akvarieförening men den har tydligen lagts ner.

Nu skulle jag vilja hitta en lokal akvariförening eller undersöka om det finns intresse för att starta en sådan.

Bor själv i Kvidinge, Åstorps kommun.

Finns det fler som tycker det skulle vara intressant att starta en förening men alla de fördelar som finns med att vara fler????

Tommy
#2 - 9 november 2005 22:11
Du är välkommen att hälsa på oss (föreningen i Hässleholm) för att få inspiration!
#3 - 11 november 2005 08:28
hej

javisst tycker jag också att är på tiden att det startas upp en akvarieförening i nordvästra skåne igen.
det bara ta kontakt med han som startat denna tråd då tycker jag så kan vi samlas någonstans för prata om det

mvh bengt, klippan
100 liters tanganyika kar
325 liters ------"------- (igång om några veckor)
#4 - 11 november 2005 19:47
Det tackar jag för!

Tommy
#5 - 11 november 2005 22:28
låter ju intressant med förening. Bor själv i Markaryd rätt nära Hässleholm, vad hittar ni på för kul på era träffar? har ni nån hemsida eller nått annat?
#6 - 12 november 2005 20:01
[QUOTE=starman_]låter ju intressant med förening. Bor själv i Markaryd rätt nära Hässleholm, vad hittar ni på för kul på era träffar? har ni nån hemsida eller nått annat?[/QUOTE]
http://www.hassleholm.tk/
Torsdagar kl 19 träffas vi. Inte så mycket organiserad aktivitet, sköter om akvarierna i lokalen och utbyter lite erfarenheter. Ibland åker vi på någon utfärd. Du är välkommen att hälsa på någon gång.
#7 - 13 november 2005 19:27
Vi är i uppstarten! Vi har mycket framför oss att ordna!

Tommy
#8 - 27 november 2005 16:02
Nu ser det ut som det snart är tid för att kalla till det första mötet i den blivande akvarieföreningen i Nordvästra Skåne!

Tommy
#9 - 12 december 2005 21:06
Kallelse till konstituerande möte i ”Nordvästskånes akvarister” Alla med akvarieintresse är välkomna!

Kallar dig till möte för att starta upp ny förening för akvarieintresserade.

Plats ABF i Åstorp
Köpmansgatan 10

Söndagen den 29/1 2006 kl. 17.00

Mötet skall avhandla bildandet av förening samt styrelse. Och lite diskussioner om hur verksamheten skall se ut i föreningen.

Är det nu någon som ni vet har intresse av detta men inte fått kallelsen så ge dem kallelsen.

Fika kommer att serveras till självkostnadspris.

Har ni några frågor så ring eller maila mig!

Mvh

Tommy

0730-378894
Bilagor:
#10 - 11 januari 2006 22:16
Perfekt! Jag postade själv fråga om detta idag, men i fel forum-del insåg jag nu...

Tack för initiativet Tommy! Jag skickar dig E-post om mötet.
#11 - 12 januari 2006 01:27
Hhum... Undrar om man kan hitta nån som har lust och erbjuda en lift till och från Dalhem. Möjligt man inte blir frekvent, men man nästan måste vara med första gången i alla fall. Den 29'onde är dock en söndag, ett jäkla datum? Jaja. Ska se om jag kan ordna lift.

B!
#12 - 12 januari 2006 19:14
Jag och min sambo har planer på att åka på akvariemötet den 29:de från Helsingborg. Har tre lediga platser i baksätet.

Skicka mig ett PM om någon vill ha skjuts.
#13 - 12 januari 2006 22:08
Härligt att se att vi kommer att bli ett gäng på uppstarten.
Känns bra att se att samåkning planeras!

Det skall bli trevligt och träffa er!
#14 - 12 januari 2006 22:12
En liten blänkare för er som inte kan köra eller få skjuts!
ABF i Åstorp ligger näst intill järnvägsstationen så pågatågen och öresundtågen går och stannar vis åstorps station! Därefter går man ca minuter mot "helsingborgshållet" så ser man ABF byggnad. Finns rejäla skyltar och flaggor som visar ABF. Skulle det bli strul ndå så ring mig så skall jag ge er vägbeskrivning. 0730-378894 Tommy
#15 - 13 januari 2006 16:05
Två platser kvar i bilen :)
#16 - 13 januari 2006 17:40
2,5, om jag får sitta i knätt på nån, jag är inte så bred.... iofs, 3, om det är non vacker brud som vill sitta i mitt knä.... (vem har sagt att det är förbjudet att ragga på akvarieklubbar, chansen för att man har minst ett gemensamt intresse ökar) låter onekligen skoj det här.

B!
#17 - 17 januari 2006 21:11
hej alla

hej tommy...

hur går det med planneringen av föreningen då

har en hälsning till dig kolla ditt email skickat idag till dig iaf.

mvh bengt
#18 - 20 januari 2006 22:19
Det går fint!

Verkar som vi blir många på mötet! SKall bli skoj och träffa alla!

Må väl!

Tommy
#19 - 20 januari 2006 22:21
Som jag har förstått det kommer det ca 20 personer från Klippan området och sedan de andra som jag vet så blir vi runt 35 - 40 på mötet!
#20 - 20 januari 2006 22:44
Kul med så bra uppslutning!
#21 - 25 januari 2006 20:55
Nu närmar sig vårt första medlemsmöte i Nordvästra skånes akvarister (eller vad vi nu vill att vår förening skall heta)
Det skall bli roligt att träffa er alla och jag ser fram emot Söndag!

Må väl!

Tommy
#22 - 30 januari 2006 09:31
Nordvästra skånes akvarister hade sitt första möte igår och en styrelse som ska verka fram till årsmötet utsågs.
Nästa möte är den 26/2 kl. 16.30, plats ABF-huset i Åstorp. Då kommer Bengt Lantz att reda ut begreppen om pH, och undertecknad visar bilder från Malawisjön.
#23 - 30 januari 2006 09:40
Tack Tommy och alla andra för mötet igår! Det kändes kul att vi kommer igång med detta.

Tack Micke för att du ställer upp också! Du har många järn i elden som jag förstår det! Ska bli mycket spännande att lyssna till din berättelse! Ser även fram emot de "kemikaliska föredragen" :)

Bengt och jag skall försöka hålla hemsidan uppdaterad med information om vad som kommer på kommande möten. Vi har också lite idéer om att registrera en ny webbaddress som förhoppningsvis är lite lättare att komma ihåg. Mer information om detta kommer postas här också inom kort.
#24 - 30 januari 2006 21:58
japp håller på jobba med både hemsidan och det som per nämner.
så länge är websidan på denna länk http://dyslexi.mine.nu/nvskaf/

tillsvidare

var kul att var så många på mötet i söndags den 29/1 tycker jag hoppas det kommer fler den 26/2 då

mvh bengt
#25 - 30 januari 2006 23:26
Och jag kan bara hålla med föregående inlägg och tillägga att det var förbaskat trevligt att träffa alla. Tyvärr visar det sig att det blivit lite tekniskt fel på vägen mellan mig och Djurriket för de var också intresserade av att komma. Däremot löste det sig och jag ser fram emot den 26/2 när tjejerna från Djurriket också dyker upp.

Må väl

Tommy
#26 - 3 februari 2006 22:58
har ändrat hemsidans länk till denna:
http://fiskarna.mine.nu/nvsa/

mvh bengt
#27 - 12 februari 2006 09:09
Artikel i nordvästskånska tidningar

Trevlig artikel med PR för vår nya förening i dagens tidningar.
http://hd.se/astorp/2006/02/12/fiskaelskare_gaar_till_botten_med
#28 - 13 februari 2006 07:32
[quote=per74]Trevlig artikel med PR för vår nya förening i dagens tidningar.
http://hd.se/astorp/2006/02/12/fiskaelskare_gaar_till_botten_med[/quote]
Idag fick artikeln en helsida i Helsingborgs Dagblad, inte illa.
#29 - 26 februari 2006 19:25
mötet idag 26/2-06

Hej
Det var härligt att det var sån uppslutning vi var 21 st på mötet idag.
Micke (redaktör ifrån ciklidbladet) höll föredrag om malawi ciklider, han visade bilder som han hade tagit på en resa han gjorde för 5 år sen gjort i powerpoint bildspel var väldigt bra gjort.
Tack för alla som var där

nästa möte är den 26/3 i åstorp, abf-huset kl 16:30

mvh bengt
#30 - 26 februari 2006 22:26
Med tanke på att det var OS-final i ishockey också så var det bra! :)
Nästa möte blir det kanske ännu fler :D

Tack också till båda Micke och Bengt för deras föredrag och de intressanta diskussioner som följde.
#31 - 2 mars 2006 21:55
Ni som är intresserade av denna förening gå in på www.nvsa.se och se mer!

Tommy
#32 - 1 april 2006 20:00
Snart dags för vårt årsmöte och vi har blivit över 30 medlemmar på tre månader! Snart skall vi också åka på studiebesök till Simontorp!

Är det fler som vill komma med i föreningen så gå in på vår hemsida!

www.nvsa.se
#33 - 1 april 2006 21:06
japp det snart dags

nästa möte är den 23/4 i åstorp, abf-huset kl 16:30

gå gärna in på vår sida där kommer fortlöpande info vad som händer:
http://www.nvsa.se

mvh bengt
#34 - 9 september 2008 21:22
Hittade sidan om hur NVSA startade :D
Riktigt kul att läsa igenom :D

Visste inte att det var Zoopet som var upphov till detta ;)

Synd att inte engagemanget höll i sig dock.. Känns som vi står på startlinjen igen. Men denna gången så jäklar ska det gå vägen. Det ska jag se till :p

Btw, nya adressen är http://nvsa.eu/
Så alla akvarister i nordvästra Skåne som inte redan är medlem i en akvarieförening; Kom till våra möten och följ vår förening upp till toppen :D.. Eller kom in på en kopp kaffe åtminstone [:-94] ;)

Annons