Intressant..

#1 - 29 maj 2004 18:00
Hehe.. Hade inte sett till min ancitrus på ett par dagar så jag började bli lite halvt orolig.. Började rota runt lite i karet och lyfte på grottans tak (där ancitrusen brukade hålla till). Där i hittade jag 3 halvätna ärtor och en ancitrus.. Är detta normalt beteende att dom "hamstar" såhär? Jag tycker det är rätt häftigt endå (För att vara fiskar)..
#2 - 29 maj 2004 18:11
Jadå, den är nog ute i akvariet på natten när det är mörkt för att sen gömma sig på sin favoritplats under dagen.
#3 - 29 maj 2004 18:19
Jag var med om en annan lustg sak för några år sen, en av mina gibbicepsar försvann och efter någon vecka skulle jag göra rent akvariet, jag hadde en stor spiralsnäcka som jag tog ur och tvättade sen låg den mååånga timmar på tork och när jag sen la den i akvareiet så efter en stund simmade gibbisen ur snäckan och inte hadde tagit någon som helst skada av detta, konsigt att den inte dog.
#4 - 29 maj 2004 19:17
Jag ser aldrig min Ancistrus, den gömmer sig under en rot som jag lyfter på ibland för att se om han lever. Tidigare ägare sa att han var väldigt skygg och det stämmer. Fick honom med ett 37L men han fick flytta till 50L så att han skulle få lite mer plats(marginellt i.o.f.s) och kanske va framme lite mer, men icke.
#5 - 29 maj 2004 20:02
Jo, har tog reda på att den var mer nattaktiv innan jag köpte den.. Men, jag menar.. Brukar dom samla in mat och lägga på deras favoritplats? Med tanke på att jag inte la ärtorna i grottan utan i en hörna i akvariet.. Hmm?
#6 - 29 maj 2004 20:18
Jag har 4 malar....min gibbiceps är den modigaste fisken i karet....han bor i ett 800l och är väldigt liten själv...men han sitter alltid på frontrutan eller simmar fritt runt..
malawin reagerar ju för snabba rörelser som när dom varit ensamna under dagen och man stövlar in där som en stor kluns..men det gör inte min gibbi[:-93]...sen har jag ganska så nyligen köpt en panaque..såg honom första gångn efter att han bott hoss mig i över en vecka...men nu kommer han fram så fort man släcker karet speciellt om det finns gurka....man kan tom gå förbi med lyset tänt i rummet utan att han bryr sig....Vet någon hur blyga panaque brukar vara???...Kan jag hoppas på att han blir ännu mer oblyg???

Annons