Internetsida som säljer Snäckskal?

#1 - 2 september 2010 16:25
Någon som har något tips på en internetbutik som säljer snäckskal? (Skall användas till snäcklekare).

Har idag varit in på alla matbutiker i hela Söderhamns kommun och inte en enda säljer sniglar (med skal) som skulle kunna användas till detta, så jag måste helt enkelt leta över internet. Här i trakten finns inga snäckor i den storlek som krävs, och även om jag mot förmodan skulle hitta så kan jag inte ta livet av dem :( Så inga sådana tips tack :D
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 2 september 2010 16:30
Snäckskal till vad?
#3 - 2 september 2010 18:47
- Multisar.
#4 - 2 september 2010 19:34
Krossat snäckskal finns ju på granngården och liknande men var det snäcklekare som det gällde är det knappast till nån hjälp. En möjlighet då är att be en zooaffär ta hem snäckskal till eremitkräftor som finns att köpa hos Imazo. De finns i olika storlekar upp till 7 - 9 cm. De tar betalt för dem men hittar du inte på nåt annat ställe så är det i a f en möjlighet.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 2 september 2010 19:42
Mina senaste kommer från grossisten Akvarieteknik - då var jag ute efter "biotopäkta"
Spelar det ingen roll med "biotopriktigheten" så brukar ICA ha vinbergssnäckor i kartonger med 24 st - det har jag köpt tidigare.
#6 - 2 september 2010 19:46
Jag kan skicka ett hundratal äppelsnäckskal till om du skickar dina uppgifter i ett pm och pröjsar frakten.
#7 - 4 september 2010 09:47
Du har PM endymion :)

Annons