Internetbutik

#1 - 11 juni 2007 19:13
Någon som vet en bra internetbutik med akvarietillbehör? Jag börjar nämligen bli duktigt trött på djuraffären i Eslöv som inte har något alls. Var där idag och frågade efter nitrivec, vilket de inte hade. Detta behövs ganska akut, jag hade egentligen planerat att byta filter i morgon, men det går ju inte nu. Jag börjar få ett nervöst sammanbrott.
#2 - 11 juni 2007 21:17
firren.com e bra.
Mvh Eva
#3 - 12 juni 2007 08:20
De har semesterstängt. :(
#4 - 12 juni 2007 08:33
pwss.se
firren.se
guldfisken.se
aquaristic.net (tyskland)

mm.
#6 - 12 juni 2007 11:23
Skulle vi inte kunna ha en länk-lista på Zoopet's hemsida med nätbutiker där vi kan betygsätta butikerna ?

PS: www.mamut.com är nog en inaktuell länk.
#7 - 12 juni 2007 18:58
http://grand-prix.se har jag faktiskt beställt från förra veckan. Men det har inte dykt upp än. Vet inte hur lång tid det tar, men jag hoppas det kommer snart, för jag vill ha mitt räkvänliga filter och mina vattentester. Det jobbiga är bara att man får betala 100 kr extra för frakt och fakturaavgift. Det är liksom inte som så att man går in och beställer en produkt för 30 kr som man behöver, utan man får planera sina inköp. Vilket är tråkigt, eftersom jag nu har kommit på en massa mer saker jag behöver. Akvariesilikon till exempel. Vill bygga lite (större) grottor till mina fiskar som INTE rasar ihop. Kan man förresten göra det med kolstenar? För jag har några sådana, så de skulle jag ju kunna använda då. Men jag har märkt att det lossnar bitar lite då och då, så de är kanske inte så säkra att bygga med?
#8 - 15 juni 2007 11:43
Liten varning för Zooplanet. Beställde grejer i början på maj och blev lovad leverans på 2-6 dagar. Det tog över en månad! Gick inte att nå dem på telefon och inget svar på mail. Lagom kul att vara utan ljusramp så länge....
#9 - 23 juni 2007 22:04
miaz skrev:
Liten varning för Zooplanet. Beställde grejer i början på maj och blev lovad leverans på 2-6 dagar. Det tog över en månad! Gick inte att nå dem på telefon och inget svar på mail. Lagom kul att vara utan ljusramp så länge....

va glad att du inte köpte dem på pwss, då hade du troligen fått vänta en bra bit efter semestern innan du fått den....
#10 - 23 juni 2007 22:36
Pumba skrev:
va glad att du inte köpte dem på pwss, då hade du troligen fått vänta en bra bit efter semestern innan du fått den....

Pumba
vart har du vart så länge?

PS:Det är jag som hadde alla guppy-trådar,förut hette jag 7 neontetra 2 mal också och jag håller med:Nuförtiden skrattar jag åt alla min guppy-trådar.;):D
#11 - 25 juni 2007 16:28
maria_ skrev:
Någon som vet en bra internetbutik med akvarietillbehör? Jag börjar nämligen bli duktigt trött på djuraffären i Eslöv som inte har något alls. Var där idag och frågade efter nitrivec, vilket de inte hade. Detta behövs ganska akut, jag hade egentligen planerat att byta filter i morgon, men det går ju inte nu. Jag börjar få ett nervöst sammanbrott.

Jag kan bara hålla med, det är så himla jobbigt med zoobutiker som aldrig har det som man vill ha, eller så vet dom inte vad det är som man frågar efter, då blir man bra less på dom..
Det är tur att det finns internetbutiker. Jag brukar handla från Guldfisken, det kan bli lite dyrt men vad gör man om det är ngt som man verkligen behöver. Och sedan är Guldfisken himla snabba med att skicka det som man har köpt av dom.

Hälsningar Anneth
#12 - 25 juni 2007 16:39
Pumba skrev:

Jag har då aldrig upplevt några problem med PWSS. Mig har de då leverat snabbt till. Och sen är de ju riktigt billiga med vilket ju inte gör ont :)
#13 - 28 september 2007 18:25
miaz skrev:

Upplevt en massa krångel med dem jag med tyvärr :/ Lovad leverans men skickar aldrig kollinummer trots man bett om det i fyra mail samt att varorna inte dyker upp
#14 - 28 september 2007 22:39
maria_ skrev:
http://grand-prix.se har jag faktiskt beställt från förra veckan. Men det har inte dykt upp än. Vet inte hur lång tid det tar, men jag hoppas det kommer snart, för jag vill ha mitt räkvänliga filter och mina vattentester. Det jobbiga är bara att man får betala 100 kr extra för frakt och fakturaavgift. Det är liksom inte som så att man går in och beställer en produkt för 30 kr som man behöver, utan man får planera sina inköp. Vilket är tråkigt, eftersom jag nu har kommit på en massa mer saker jag behöver. Akvariesilikon till exempel. Vill bygga lite (större) grottor till mina fiskar som INTE rasar ihop. Kan man förresten göra det med kolstenar? För jag har några sådana, så de skulle jag ju kunna använda då. Men jag har märkt att det lossnar bitar lite då och då, så de är kanske inte så säkra att bygga med?

ett fult företag som knycker bilder utan att fråga.....
(zoopets bilder)....
#15 - 28 september 2007 23:21
Jag har handlat från pwss och fått bra service och prylarna i tid. Även fått snabba svar på frågor om produkter så den butiken gillar jag:D
#16 - 29 september 2007 08:14
Varför inte hänga med oss på zoopet syd runt i affärerna vi besöker lite då och då istället för att beställa online , så mycket roligare, som idag ska vi till tomelilla kl 1430 kolla tråden under förening
#17 - 29 september 2007 14:33
www.cichlidecentret.biz ær en bra dansk shop. Billigt och snabb leverans.

Annons