Min åsikt var och är,
att jag inte tror att just kina kommer att vara miljöbov nr1 i framtiden.
Var mitt enda påpekande.
Var jag fått det ifrån, är att jag varit där och sett vad som byggs och vilka normer de använder för det nu i nuet. Och med det menar jag inte att jag sett det som turist under några veckor, jag har något större förankring landet.
Jag följer också nyheterna och debatterna i kinesisk TV varenda dag på CCTV 4 och 9.
I övrigt håller jag med om vad österländska fabriker åstadkommit tidigare och vad de gamla som är kvar åstadkommer än idag.
Betonar igen, att jag inte tror att just kina kommer att vara miljöbov nr1 i framtiden.
I övrigt så talades det i denna tråd vad jag vet inte specifikt om just vad enbart sverige gör, utan det talades om I-länder i lite mer vitt begrepp. Det finns många exempel på andra länder som gjort mer är sverige också, men totalbilden över hela världen är inte så ljus. Det behövs helt enkelt fler och större aktörer.
Och i det området tror jag kina i framtiden kommer att framstå i en annan bild än vad som är idag.
Skillnad mellan korumptionsnivåer mellan länder i dagsläget är en diskussion jag inte vill blanda mig i. Definitivt inte i en tråd här.
Därmed är det slut på inlägg från mig här. Jag vill inte ha en politisk debatt på ett akvarieforum.