Inredningstips länk!

#1 - 5 november 2009 13:11
Hittade denna sida med lite olika inredningsförslag det som är bra är att det står vilka moduler som används, även bilder på slimeline med modul...
hoppas det kommer till användning för någon.:)
http://www.unimati.dk/Dekoration.htm
#2 - 5 november 2009 14:49
Hittade denna sida med lite olika inredningsförslag det som är bra är att det står vilka moduler som används, även bilder på slimeline med modul...

hoppas det kommer till användning för någon.:)

http://www.unimati.dk/Dekoration.htm

men den är på danska -_____-
#3 - 5 november 2009 14:54
"BTN" "MODUL" a - u stavas likadant på svenska så jag tror nog de flesta kan klura ut vad de har använt i respektive akvarium om inte så kan jag bara beklaga.....:confused:
#4 - 5 november 2009 17:11
bra sida
#5 - 5 november 2009 21:44
Jag gillade priserna på bakgrunderna och slog till på en AquaTerra Rain Forest till mitt 54L. http://www.unimati.biz/product.asp?product=411 Någon som har en sån?
#6 - 5 november 2009 23:18
funderar åxå på en rainforetst fast lite större, vet du vad frakten kostade?
#7 - 6 november 2009 15:40
"BTN" "MODUL" a - u stavas likadant på svenska så jag tror nog de flesta kan klura ut vad de har använt i respektive akvarium om inte så kan jag bara beklaga.....:confused:

jo en det andra fattar man ju inget av!
#8 - 7 november 2009 19:06
fesoj skrev:
funderar åxå på en rainforetst fast lite större, vet du vad frakten kostade?

Frakten blev ganska hög, ca 200 danska.
#9 - 7 november 2009 19:36
För "RockZolid"´s Tropical Forrest Tree gjorde ju inte att man började dregla.. :p:p
#10 - 2 december 2009 11:56
Peacefrogh skrev:
Frakten blev ganska hög, ca 200 danska.

Har du köpt bakgrund av unimati? Och fått den skickad? Vi har kontrakt och ensamrätt på Aquaterra i Sverige och han bryter mot vårat kontrakt med Aquaterra om han säljer till Sverige. Du kan därimot åka ner till Danmark och handla i hans butik det bryter ej mot kontraktet.
#11 - 2 december 2009 15:02
Aquaterra skrev:
Har du köpt bakgrund av unimati? Och fått den skickad? Vi har kontrakt och ensamrätt på Aquaterra i Sverige och han bryter mot vårat kontrakt med Aquaterra om han säljer till Sverige. Du kan därimot åka ner till Danmark och handla i hans butik det bryter ej mot kontraktet.

Varför har dom en web-butik där alla kan köpa ifrån om ni har ensamrätt på bakgrunderna?
#12 - 2 december 2009 16:07
Markus1984 skrev:
Varför har dom en web-butik där alla kan köpa ifrån om ni har ensamrätt på bakgrunderna?

Jag känner Ole på Unimati personligen och innan vi fick ensamrätten på Aquaterra i Sverige var det fritt fram för honom att sälja här. Nu har vi Kontrakt med Aquaterra och det förstör ju en del för våra Svenska butiker som handlar av oss om deras kunder köper från Danmark. Om nu Ole sålt detta efter sept 08 så har han brutit mot Aquaterra. Jag antar att han hoppats ingen skulle säga att de handlat utav just honom. Har redan Kontaktat Aquaterra idag så får vi se vart det leder.

Att åka till Danmark och köpa bakgrunderna kan man göra , beställer man så skall Unimati hänvisa till generalagenten för Sverige.
#13 - 2 december 2009 16:12
Aquaterra skrev:

Kan det verkligen stämma??
Jamenar han saluför ju sina produkter i Danmark. Affären görs upp i Danmark.
Sen att han har en kund som vill ha produkten hemskickad, spelar ju ingen roll. Jo möjligtvis för Tullen då.
#14 - 2 december 2009 16:14
Jaha så att du menar att ni har en intern uppgörelse. Den tycker ja att ni ska hålla mellan er internt inte kölhala på ett forum.
#15 - 2 december 2009 16:40
LN skrev:
Kan det verkligen stämma??

Jamenar han saluför ju sina produkter i Danmark. Affären görs upp i Danmark.

Sen att han har en kund som vill ha produkten hemskickad, spelar ju ingen roll. Jo möjligtvis för Tullen då.

Du förstår ej det hela
#16 - 2 december 2009 17:36
Aquaterra skrev:
Jag känner Ole på Unimati personligen och innan vi fick ensamrätten på Aquaterra i Sverige var det fritt fram för honom att sälja här. Nu har vi Kontrakt med Aquaterra och det förstör ju en del för våra Svenska butiker som handlar av oss om deras kunder köper från Danmark. Om nu Ole sålt detta efter sept 08 så har han brutit mot Aquaterra. Jag antar att han hoppats ingen skulle säga att de handlat utav just honom. Har redan Kontaktat Aquaterra idag så får vi se vart det leder.

Att åka till Danmark och köpa bakgrunderna kan man göra , beställer man så skall Unimati hänvisa till generalagenten för Sverige.

Aha okej.. ingen riktigt koll på hur det där funkade..
#17 - 23 juli 2010 14:58
Väcker denna tråd lite.
Vilka butikersäljer RockZolid i Sverige? Finns någon?

Finns andra alterntiv till BTN?
#18 - 23 juli 2010 17:32
Dre skrev:
Väcker denna tråd lite.

Vilka butikersäljer RockZolid i Sverige? Finns någon?

Finns andra alterntiv till BTN?

Kolla på fridhems akvarier Dre. Vet att jag sett några moduler där och det var inte BTN eller Aquaterra, ganska säker nu på att det är rockzolid, ska dubbelkolla med gubben imorgon då jag ändå ska in där och snoka på vad för skoj han har :)
#19 - 24 juli 2010 05:02
jo en det andra fattar man ju inget av!

Använd Google Chrome så översätter den sidan till dig. Fast å andra sidan så är inte danska så svårt att förstå
#20 - 24 juli 2010 17:45
så man kan alltså inte beställa bakgrunderna på de danska sidorna? för rockzolid är så himmla snygga. kan man inte få tag på dom på något annat sätt än att åka till danmark?
#21 - 25 juli 2010 04:51
Grejen är ju att man vill kunna kolla på dem innan man köper.
Bilagor:
#22 - 25 juli 2010 06:47
Auratusen skrev:
så man kan alltså inte beställa bakgrunderna på de danska sidorna? för rockzolid är så himmla snygga. kan man inte få tag på dom på något annat sätt än att åka till danmark?

Varför kan inte DU det.
Är ju knappast du som bryter någon överenskommelse om att inte sälja till Sverige.
#23 - 25 juli 2010 11:14
så du menar att JAG kan köpa bakgrunderna på deras web shop?
#24 - 25 juli 2010 13:50
Det är inga problem för dig att handla i Danmark och få det skickat till Sverige eftersom det är fri handel inom EU.

Annons