Inredningsideer till ett 540l

#1 - 7 februari 2006 20:57
Hejssan,
det var ett tag sedan jag skrev här eller som jag gjorde någon större satsning innom akvarie kretsen. Men nu på sportlovet har jag tänkt att jag skall nyinreda mitt 540 liters akvarium, men pga idebrist så skulle det vara trevligt om ni kanske kunde komma med några förslag?
Som vägledare kan jag ju säga att akvariet är tänkt till vanliga tropiska fiskar (jusst nu finns två scalarer, ett antal sorgmantlar, lite siamensis, svarta molly någonting, ett antal malar och ett 20tal kardinaler.) och att jag gillar rätt tätväxta akvarium som ändå har lite fria ytor.

Akvariet är på 60x60x150 och drivs med ett fluval ytterfilter och ett eheim kraftpaket (som hälst skall gömmas). Jag har även en rätt stor rot (60x15x15) och en del storbladiga växter (glömt namnet) och även sånnadär mindre tjockbladiga växter...
Hehe, jag ber om uräkt för namnbristen...

Ni kan ju komma med ideer, ritningar upskattas även...
Hoppas ni har några trevliga förslag...
#2 - 8 februari 2006 00:23
kan ju prova google bildsök och använda ord som akvarie akvarium rot inredning men även prova engelska ord.
Lucas_no1
#3 - 8 februari 2006 10:42
Eller varför inte ta en titt på mitt akvarium som är i stortsett samma mått som ditt kar.
Samma form av biotop är det också.

http://img9.imagevenue.com/img.php?loc=loc24&image=ed1f4_Bild_225.jpg

/Lucas :-)
#4 - 8 februari 2006 14:38
[quote=Lucas_no1]Eller varför inte ta en titt på mitt akvarium som är i stortsett samma mått som ditt kar.
Samma form av biotop är det också.

http://img9.imagevenue.com/img.php?loc=loc24&image=ed1f4_Bild_225.jpg

/Lucas :-)[/quote]

Gillar verkligen ditt kar Lucas,
Vad får man betala för en rot i den storleken?
Lucas_no1
#5 - 8 februari 2006 17:07
Det är inte bara en rot.
Det är fyra rötter men det ser man inte på bilden eller i verkligheten.
Det är nog rätt många kilo rötter och jag tror att prislappen ligger på ca 2000kr för dessa fyra stora rötter om man köper dom i butik.
#6 - 8 februari 2006 18:25
Lucas no1 var har du fått tag i rötterna?:)

Annons