Inrednings inspiration..

#1 - 21 mars 2010 10:40
Hej. Håller på att inreda mitt 240l juwel akvarie nu¨och behöver inspiration.
Det skall i [FONT=Arial Black][COLOR=black]tanganyikaciklider till nästa helg och en btn bakgrund är monterad o svart/vit röd grus är i lagd. Samt en stor kalksten. [/COLOR][/FONT]

[FONT=Arial Black]Finns det några bra sidor eller bilder här på zoopet för oss som inte är Gold?[/FONT]

[FONT=Arial Black]Tacksam för hjälp. :D[/FONT]
#2 - 21 mars 2010 11:07

Det skall i [FONT=Arial Black][COLOR=black]tanganyikaciklider till nästa helg och en btn bakgrund är monterad o svart/vit röd grus är i lagd. Samt en stor kalksten. [/COLOR][/FONT]

[FONT=Arial Black]Finns det några bra sidor eller bilder här på zoopet för oss som inte är Gold?[/FONT]

Jag har suttit och spanat in andras projekttrådar och akvarium här på Zoopet, finns så många riktigt skickliga akvarister här!
Starta en projekttråd kanske?
#3 - 21 mars 2010 11:13

Jag hade nog skippat röd grus..
#4 - 21 mars 2010 11:18
NIC skrev:
Jag hade nog skippat röd grus..

Jag med, om det inte är grus i stil med den naturliga miljön man vill bygga upp.
#5 - 21 mars 2010 11:23
Tror inte det finns så mkt röd grus i T-sjön, kan ha fel..
Jag hade kört ljusbrun sand.
#6 - 21 mars 2010 11:24
NIC skrev:
Tror inte det finns så mkt röd grus i T-sjön, kan ha fel..

Jag hade kört ljusbrun sand.

Det tror inte jag heller. Det röda gruset jag nog ta ögonen från fiskarna.

Har du en bild på allt?
#7 - 21 mars 2010 12:57
den är blandad med den svarta. kanske 10 korn på 2000! alltså nästan igent alls o inte knallrött utan lite svagare. Den ligger dock i nu o kommer att få vara kvar. Riktigt snyggt enligt min åsikt. Samma med den vita, Endast ett fåtal.
Har botten filter oxå så sand är borta :)Skall försöka ta ett kort o lägga upp i kväll.
#8 - 21 mars 2010 13:37
den är blandad med den svarta. kanske 10 korn på 2000! alltså nästan igent alls o inte knallrött utan lite svagare. Den ligger dock i nu o kommer att få vara kvar. Riktigt snyggt enligt min åsikt. Samma med den vita, Endast ett fåtal.

Har botten filter oxå så sand är borta :)Skall försöka ta ett kort o lägga upp i kväll.

Fick en bild utav en mycket tydligare röd färg på gruset, men kanske inte. ;)
Har du en bild?
#9 - 21 mars 2010 17:21
Liten bild från projeket.. Skall komma till växter o annat när vattnet anlänt :)
Kanske lite mer vita o röda än jag sa:) Minnet sviktar när man börjar bli gammal ( 30 ) :)

http://i758.photobucket.com/albums/xx230/mattiasmillberg/P3211997.jpg

http://i758.photobucket.com/albums/xx230/mattiasmillberg/P3211999.jpg
#10 - 21 mars 2010 17:54
Ser bra ut! jag skulle dock lägga i massor mmed mer sten. ett ordentligt stenröse!
#11 - 21 mars 2010 18:03
Riktigt läckert!
Det var inte alls så som jag trodde det skulle vara. :)

Annons