Jag har sökt runt men inte hittat de saker jag sökte så därför skapar ja en ny tråd.
har precis köpt ett 250 liters kar som ja tänkte ha till mbunas, malawi.
Jag har redan ett 90l där jag har sällskapsfiskar i och hyffsat många levandefödande,
och jag har ett 75 liters som ja tänkte ha till yngelakvarium till både levandefödande(svärdbärare, segelfensmolly, black molly)
saken är att jag tycker det är tråkigt med kala "små" akvarium och ja tänkte inreda det med ganska mycket växter för att få det att se väldigt fint ut eftersom det står på mitt rum vill jag gärna att de ska vara attraktivt.
Men mina frågor är bland annat följande:
1. går det att ha yngel från levandefödande samt från ciklider eller blir det bara keiko? jag tänker på foder, eller om de bråkar o så.
2. går de att ha växter till ciklidyngel, eller ändrar det på vattnets kvalitéer på något sätt till yngelens nackdel?
3. ska ciklidyngel ha mycket cirkulation eller det är inte så viktigt?
4. hur många ciklidyngel kan man ha i ett 75 liters och hur stora bör de vara för att inte bli uppätna, om de måste kunna försvara sig eller låter de andra cikliderna bli att bita på dem när de ser att de inte kan svälja dem hela?
tack på förhand, mvh.mattias