Inredning till malawi

#1 - 30 maj 2009 09:49
Tjaa! just nu har ja massa kolsten i mitt malawi kar som är 220L.
Men jag tycker det ser lite tomt ut... Skulle jag kunna skaffa nån rot till akvariet eller nått? kom gärna med förslag och lägg upp bilder på era malawi kar. sen just det skulle man kunna ta en rot ute. Fast om man gör det måste man koka den va? aja rätta mig om jag har fel och kom med förslag. Tack så mycket för svaren ja får:)
#2 - 30 maj 2009 18:04
Har du inte någon bild hur karet ser ut?? Sen den iden du har med att plocka rötter utefrån så vad jag har läst är detta inte så bra! finns massa trådar om detta som du kan söka på! Lika bra att lägga ner lite mer pengar så vet du att du får det 100% säkert! Mvh jimmy
#3 - 30 maj 2009 18:05
Kolla bara så att ditt Ph inte blir för lågt med en rot då dessa kan sänka detta lite. Du bör ligga över 7,5. Annars så är det väl upp till betraktaren vad som skall finnas i akvariet trots att det inte finns så mycket rötter i Malawisjön. Rötter från skogen kan jag personligen inte rekommendera.
Lycka till med ditt kar!
#4 - 30 maj 2009 20:36
aha ok får se lite hur ja gör. tycker bara akvariumet blev lite tråkit nu med bara sten. får väl handla in lite växter eller nåt och just nu har ja ingen bra bild men har någon annan mer förslag så kom med dem.;)
#5 - 30 maj 2009 20:40
Sten, sten och åter sten!
Kolla lite bilder från sjön ifråga så ser du hur det ser ut.
Karet kan bli jäkligt snyggt med massa olika stenformationer ska du se!
Växterna kommer nog inte klara sig jättelänge då de brukar gilla att mumsa i sig skiten...
#6 - 31 maj 2009 08:24
NIC skrev:
Sten, sten och åter sten!

Kolla lite bilder från sjön ifråga så ser du hur det ser ut.

Karet kan bli jäkligt snyggt med massa olika stenformationer ska du se!

Växterna kommer nog inte klara sig jättelänge då de brukar gilla att mumsa i sig skiten...

Då vet ja bara det att jag hade tänkt hur jag skulle ha det med roten... men får väl komma på nått annat med sten. kan man ta sten utomhus?:)
#7 - 31 maj 2009 15:38
Ïngen mer som ahr nått kul att komma med ;)
#8 - 31 maj 2009 22:02
Ïngen mer som ahr nått kul att komma med ;)

det funkar med växter och rötter i malawi kar .har dom båda .om du ska ha rötter är det alltid bra om dom är gamla från ett ett kar där dom har fått mjölka ur.och växter bör va en tåligare art som anubis .
#9 - 1 juni 2009 08:46
Tougaye skrev:
det funkar med växter och rötter i malawi kar .har dom båda .om du ska ha rötter är det alltid bra om dom är gamla från ett ett kar där dom har fått mjölka ur.och växter bör va en tåligare art som anubis .

-Eller Vallisneria. Gå gärna på min sida här och kolla på min burk. :)
#10 - 1 juni 2009 14:26
Tar samma länk som jag alltid länkar till när folk frågar efter inredning
http://www.einrichtungsbeispiele.de/index.php?typ=1
53 sidor med malawi kar så där kan du nog få lite idér
#11 - 1 juni 2009 19:03
Tack för svaren ska titta på länkar och era kar... :)
#12 - 6 juni 2009 11:12
Tack för svaren ska titta på länkar och era kar... :)

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har 4 anubiasplantor, hornsärv, en Javaormbunke, och några plastväxter hos mina malawiciklider.
Några av anubiasarna är lite tuggade på men inte de andra. så det funkar ju rätt fint.
[/SIZE][/FONT]
Bilagor:

Annons