Inredning för slöjstjärtar

#1 - 14 februari 2005 12:08
[size=3][font=Times New Roman][color=black]Jag har 2 slöjstjärtar i ett 112 liters akvarium, i akvariet bor också 4 kuhlii ålar och 3 ancistrus malar.[/color][color=black][font=Verdana][/font][/color][/font][/size]

[color=black][size=3][font=Times New Roman]Det finns mycket tropiska växter i akvariet och två rötter. Jag har några vattenpestplantor men dom trivs inte de blir bara gula och dör.[/font][/size][/color]

[color=black][size=3][font=Times New Roman]Jag vill att mina slöjstjärtar ska trivas så bra som möjligt och jag vill inreda akvariet därefter.[/font][/size][/color]

[color=black][size=3][font=Times New Roman]Hur ska ett akvarium för slöjstjärtar se ut?[/font][/size][/color]

[color=black][size=3][font=Times New Roman]Dom gillar ju svalare vatten så jag har tagit bort doppvärmaren så dom är i rumstemperatur.[/font][/size][/color]

[color=black][size=3][font=Times New Roman]Hoppas på tips[/font][/size][/color]:)
#2 - 14 februari 2005 17:40
Du kan inreda hur du vill, bara de andra fiskarna också tycker om det.
#3 - 14 februari 2005 18:00
Här har du tips på växter som är relativt ät säkra http://www.zoopet.com/akvarium/vaxter_avancerad_sok_resultat.asp

Krossad sten på botten och lavasten kan nöta på Slöjstjärten fenor.
Tänk på att ha dubbelt så mycket filtermaterial när du har Guldfisk.
#4 - 14 februari 2005 18:13
Är de där växterna säkra mot malar också?

Annons