inredning för klogtoda ??

#1 - 15 januari 2006 09:44
hej hej !!

funderar på att skaffa ett par dvärgklogrodor om ett tag, men jag undrar då hur man ska inreda karet, vore bra med lite tips !?!?!?!? ...
i affären står det ju att den är dvärg men vad jag läst lite här o var så är det inte säkert att dom är det, eller har jag fattat det hela fel ??
men vart kan man få tag i "vanlig" klogroda som inte är dvärg ? brukar affärerna ha de me eller ??
jaja, kommer la på fler frågor sen :)

//kim
#2 - 15 januari 2006 16:51
Vad jag sett har affärer ofta båda sorter!
Köper du en albino så är d troligen den större....

Angående inredning e d upp till fantasin, se bara till att ha bra täckglas för dom klämmer sig upp som sugproppar på glasen & klättrar på pumpar & dylikt...!

Jag har sänkt vatten nivån i mitt kar!
#3 - 15 januari 2006 18:12
mm ok!! men kan man ha dom ihop med några salamandrar, i ett kar med landdel ??
#4 - 16 januari 2006 18:39
Klart grodan kan bo med landdel men den behöver ju ingen...

Skall du ha den med salamander se bara till att den är större än grodan så går d säkert fint :D
#5 - 16 januari 2006 21:59
haha ok :) hur stora kan salamandrar bli ?? finns det nån annan passande ödla ??
#6 - 17 januari 2006 09:24
Här är en bra länk med info. Dvärgklogrodorna har simhud även mellan tårna på framtassarna det har ej Klogrodan. De albinofärgade finns endast som vanlig Klogroda.

http://aquaticfrogs.tripod.com/index.html
#7 - 18 januari 2006 20:30
så alla albino är alltså vanliga stora !! hmm knepigt att de skriver i affärerna albino dvärgklogroda, men men nu ska jag kolla länken jag fick, he de bra :)

Annons