Innerfilter till bra pris. Tips?

#1 - 24 mars 2004 09:45
Jag ska starta ett litet akvarium på 25 liter och planerar att inte ha mer än tre-fem guppis i det. Vad för storlek/kapacitet behöver jag på filtret? Vilka rekomenderar ni? Någon särskillt märke jag ska akta mig för?

Mvh

Malin Mellankomisk
#2 - 24 mars 2004 21:31
köp ett aquael mini... byt dock ut filtrermassan som sitter i mot finare filtermassa.
#3 - 25 mars 2004 16:30
Tack för tipset Linus!

Då ska jag kolla lite närmre på den.

M M
#4 - 26 mars 2004 17:48
Du hittar det billigast här:
http://www.skeneciklidhobby.com/index.htm
#5 - 28 mars 2004 14:42
Är det någon som känner till Project Uno innerfilter? fick tips på annat håll. Låter den mycket? Är filtermaterialet bra?

Fröken frågvis :)
#6 - 28 mars 2004 15:41
Ett bra och prisvärt innerfilter är fluval + serien. Tysta, bra och fin fint pris.

Titta på fluval +2 och +1.

/Anton
#7 - 28 mars 2004 16:01
En Fluval 1+ räcker gott och väl (kan driva akvarier upp till 50 liter) om du byter ut medföljande filtermassa och ersätter den med en lika stor bit grov filtermatta som din akvariebutik lätt kan kapa till åt dig, då de grova blåa filtermattorna inte slammar igen lika fort och har bättre "förutsättningar" för en nyttig bakterieflora. Fördelen med detta innerfilter är att man kan placera den ståendes på sanden/gruset utan att detta försämrar insuget, vilket gör det hela lite lättare att dölja tex. bakom en liten rot eller ett stenröse.
#8 - 28 mars 2004 16:57
Jag vet inte vart du bor, men jag tänkte bara meddela att det just nu finns både aquael mini och Fluval 1 på Herkules zoo här i Göteborg för 95kr styck.

Jag köpte en aquael till mitt 25liters yngelkar i veckan och den fungerar enligt mig utmärkt.

Annons