Grejen är att jag köpte ytterfiltret begagnat, med den tror jag att det kom en bakterie också, köttätande bakterie vilket tog många av mina fiskar, speciellt guramisarna, jag medicinerade kraftigt för att få bort det, sänkte vattenståndet och hade det så ett tag,
då strök det med ytterligare några fiskar, men nu är det friskt har varit det i några månader, jag säger att det är friskt för en av mina fiskar hade nyligen ett sår, det har läkt utan större problem, läkte otroligt fort.
guramisarna som är kvar har inte fått några sår och då var det dom som var extra utsatta. har inte tänkt att skaffa fler guramis heller, hört att dom ska vara fler än två för att trivas som bäst.
Det är inte därför jag tar bort ytterfiltret, för det borde vara friskt nu också med tanke på att akvariet blev friskt med ytterfiltret igång, det är för att det är mycket för liten och har tänkt sälja den till någon som har ett akvarium som passar den bättre.
Sen innerfiltret jag har är nöd och näppe den huvudtaget fungerar, visst kan jag ha den kvar tills den går i bitar, men den behöver ju alla tider hjälp av ett nytt ^^
glas för det akvariet ville jag helst inte ha pga att skulle den råka glida ur mitt grepp kanske den far ner, splittras i tusen bitar och rätt ner i akvariet, har ett "täckglas" av plast nu som bara ligger där, som är lätt att skära i själv, men vill inte ha stora många hål i det med tanke på fåglarna sedan, har tänkt göra det ännu fågelsäkrare, för det är lätt att sätta fast gångjärn vikter mm mm vad man nu vill än på ett glas..
då kör jag hellre två innerfilter så småningom, ett nu.. ett till senare då pengarna finns =)