Inne pump/ute pump

#1 - 11 februari 2007 19:36
Tjena!
Tänkte köpa ett större akvarium, och då får man ju alltid med en pump som är på utsidan av akvariet, min fråga är om det är stor skillnad i ljudnivå?
Hade tänkt ha det i mitt sovrum.

/Fredd
#2 - 11 februari 2007 19:47
wicked1 skrev:
Tjena!

Tänkte köpa ett större akvarium, och då får man ju alltid med en pump som är på utsidan av akvariet, min fråga är om det är stor skillnad i ljudnivå?

Hade tänkt ha det i mitt sovrum.

/Fredd
Mitt ytter filter hörs som ett helt kompani så det är inte att rekomedera men så är det lite gammalt ca 3 år men om alla hörs så det vet jag inte mest klydd med ytterfilter är mina erfarenheter ;) om du frågar mig men det har sina ljusa stunder också då det inte hörs så mycket så nåt vajsing ligger där nog begraven i filtret:D
#3 - 11 februari 2007 22:37
hehe okej. Ofta tycker jag det ser klumpigt ut med ett stort filter inuti akvariet med en pump osv, men har man en typ BTN bakgrund kan det bli najs, men dom e ju som sagt rätt dyra.

Får hoppas någon annan svarar på denna tråd och ger mig ett bättre svar hehe!
/Fredd
#4 - 11 februari 2007 23:31
Jag märker inte ens av mina ehiem yttrefilter, svagt surr bara. Ytterfilter är helt klart värt fördelarna.
mvh Mattias
#5 - 11 februari 2007 23:34
morphriz skrev:
Jag märker inte ens av mina ehiem yttrefilter, svagt surr bara. Ytterfilter är helt klart värt fördelarna.

mvh Mattias

okaj, men det kanske är "fräschare" med ett nytt då, stenes var ju som sagt 3 år gammalt å mycket hinner utvecklas på 3år. Får ta å försöka lyssna lite i butikerna haha :p, för jag vill ha mitt stora akvarium;p

/Fredd

Annons