Japp till innekatt. Skaffa 2st katter så slipper dom vara ensamma när husse/matte inte är hemma. Använd sele och gå på tur med dom så får dom vara ute utan risk för bilar eller kattskit i tex sandlådor. Vill ha katter men går inte pga allergi tyvärr
Det finns en ras som 70% av allergiker tål, jag har 2 st hemma, min son är hyperalergisk mot pälsdjur. Så om du gärna vill ha en katt så prova på att åka till ett testhem med Sibirer, jag har testhem så att allergiker kan få komma och prova :D
Jag tycker att du ska skaffa en katt och inreda ditt hem i kubik åt din kisse, gärna 2 om du jobbar så dom har sällskap av varandra,
Jag har mina katter inne, vill inte släppa ut en så dyr katt, och vill inte att dom kissar och bajsar i barnens sandlådor ute, sover på grannarnas altaner osv, så vi använder koppel och går ut en sväng nästan varje dag. Min hona går gärna ut och min hane lägger sig i hallen och vill inte.
Jag har visseligen 125 kvm för dom att ränna runt på, men jag har tunnel, jätte klätter träd och en as rolig gardinstång. Massor med små prylar som dom bär runt på. Köper man nya leksaker, råttor, bollar mm så stimulerar man sin katts doft sinne. Hanar är oftast mer sociala och keliga än honor, billigare att sterilisera.
Visst är katten en bra jägare, men TAM katten som vi har här i sverige är inte någon super jägare, visst är dom duktiga men om man tittar på större delen av hemlösa katter så är dom mestadels skinn och ben. Det är skillnad på vildkatt ( europeiskvildkatt )och tam katt, i sverige finns inga vildkatter utan det är herrelösa tamkatter och dom klarar sig tyvärr inte så bra i det fria som den europeiska vildkatten.