inloggningsproblem

#1 - 15 februari 2005 09:56
Hej

Jag kan inte logga in från min dator hemma. Jag har tagit bort tillfälliga internet filer och cookies och har säkerhetsnivån på låg men det fungerar inte i alla fall...

Något förslaget eller lösning på problemet?
#2 - 15 februari 2005 10:47
Jag hade det problemet fast tvärtom *s*
Jag kunde inte logga in från jobbet. Men det visade sig att jag som aldrig loggar ut från zoopet, inte automatiskt stängs av, och då kommer man inte in från en annan dator.

Just då var jag hur förbannad som helst innan jag kom på problemet. Usch vad jag skämdes över mig själv. Efter 30 högskolepoäng med datateknik borde jag ha bättre vett *s*

Kanske du gör samma som jag?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 15 februari 2005 10:49
[QUOTE=Marie J]Jag hade det problemet fast tvärtom *s*
Jag kunde inte logga in från jobbet. Men det visade sig att jag som aldrig loggar ut från zoopet, inte automatiskt stängs av, och då kommer man inte in från en annan dator.

Just då var jag hur förbannad som helst innan jag kom på problemet. Usch vad jag skämdes över mig själv. Efter 30 högskolepoäng med datateknik borde jag ha bättre vett *s*

Kanske du gör samma som jag?[/QUOTE]
Nu förstår jag inte - kan du inte vara inloggad på två ställen samtidigt?
Det har jag inga problem med.
#4 - 15 februari 2005 10:50
Men nu fattar inte jag.... jag använder två datorer med tre olika användarkonton när jag surfar in på Zoopet. Jag loggar aldrig ut och har aldrig några problem med att komma in på Zoopet oavsett vilken dator jag sitter vid. :confused:
#5 - 15 februari 2005 10:55
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Det har jag inga problem med.[/QUOTE]
Inte om jag ska vara inloggad som Marie J för då loggas jag inte in på mitt konto (har bara ett). Om jag ska skriva något i en tråd så får jag skriva in mitt inloggningsnamn, men den täcker bara en gång så jag kan svara på den frågan.

Jag kan inte komma in och göra några ändringar i min profil eller läsa privata mail och sånt.
#6 - 15 februari 2005 10:56
Däremot om jag är utloggad hemifrån så kan jag göra allt från en annan dator.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 15 februari 2005 10:58
[QUOTE=Marie J][QUOTE=Kjell Fohrman]
Det har jag inga problem med.[/QUOTE]
Inte om jag ska vara inloggad som Marie J för då loggas jag inte in på mitt konto (har bara ett). Om jag ska skriva något i en tråd så får jag skriva in mitt inloggningsnamn, men den täcker bara en gång så jag kan svara på den frågan.

Jag kan inte komma in och göra några ändringar i min profil eller läsa privata mail och sånt.[/QUOTE]
Det verkar mysko - får ta upp det med Christian.
Tyvärr är problem som dessa oerhört svåra att lösa eftersom det uppenbarligen bara drabbar ett fåtal och borde ju då i rimlighetens namn bero på inställningen i deras datorer.
#8 - 15 februari 2005 11:18
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Det verkar mysko - får ta upp det med Christian.
Tyvärr är problem som dessa oerhört svåra att lösa eftersom det uppenbarligen bara drabbar ett fåtal och borde ju då i rimlighetens namn bero på inställningen i deras datorer.[/QUOTE]
Jag är aktiv på zoonen med och det har inte alls detta problem. Har även andra ställen som jag aldrig loggar ur ifrån tex spray, nightlife mm och har inga problem med dom ställena heller. Men där "loggas" man kanske ut mer automatiskt om man inte surfar runt på en lång stund.
#9 - 15 februari 2005 11:42
Jo jag har också tidigare haft så att jag endast kunde svara på inläggen en gång sedan blev jag utslängd. Nu kan jag överhuvudtaget inte komma in hemifrån. Förut så gick det bra efter att jag gjort som jag beskrev i första inlägget.
#10 - 15 februari 2005 11:43
Jag skall dock pröva med att logga ut innan jag går hem för att se om det blir någon skillnad.

Annons