inloggning funkar inte

#1 - 5 augusti 2004 06:35
jag får vara med och skriva inlägg (som synes) men när jag loggar in för att tex se en medlemsprofil händer detta: jag blir ombedd att logga in, jag gör det och får en bekräftelse att jag är inloggad, går tillbaka till forumet, och VIPS så är jag inte längre inloggad. (?) Samma sak i går. Kan de bero på att jag (eventuellt) redan ligger inloggad och har glömt logga ut från en annan dator? Ibland sitter man ju hemma, och ibland på jobbet. Måste man logga ut noga varje gång eller? jag vet att jag brukar glömma/strunta i det.../C
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 5 augusti 2004 06:42
Nej man skall inte behöva logga ut mellan varje gång. Själv är jag alltid inloggad både på jobbet och hemma.
#3 - 5 augusti 2004 06:50
har precis samma problem och inte lyckats finna vad det beror på, antagligen någon inställning i webläsaren som skall ändras eller kanske någon brandvägg som ställer till det...
#4 - 5 augusti 2004 07:07
låter som samma syndrom som hos mig[:-118]
#5 - 5 augusti 2004 07:23
Kolla verktyg-Internet alternativ-Sekretess, reglaget där ska stå på mellanhög, eller i alla fall inte högst upp... blir det bättre då????
#6 - 5 augusti 2004 07:37
Jag har samma problem (igen) skall kola om det är som Nancy säger eftersom jag har justerat det en gång tidigare och nu har det kommit tillbaka
#7 - 5 augusti 2004 07:40
Det vanliga på detta problem är personliga brandväggar eller cookies som blir korrupta.

Antar att ni båda kör Internet Explorer
#8 - 5 augusti 2004 07:50
peppito, hade reglaget ändrat sig??? Det vore kul att veta, eftersom hos oss har vi fyra datorer, men det är bara en som ändrar det där reglaget själv... eller förmodligen är det ju något litet program som gör det... vi kan bara inte komma på vilket eller vad...
#9 - 5 augusti 2004 08:00
Kolla verktyg-Internet alternativ-Sekretess, reglaget där ska stå på mellanhög
Det är ett bra tips att se över sina inställningar som hanterar så kallade Cookies. Både i webbläsaren och ev. mjukvarubrandvägg.

När man loggar in med användarnamn och lösenord försöker servern spara en fil [localuser@www.zoopet.com] hos klienten (dig) med inloggningsuppgifter. Om detta går bra, kollar servern vid nästa inloggning, om denna finns. Om så är fallet jämförs dessa uppgifter med de "riktiga" som finns på servern. Stämmer detta så loggas man in automatiskt. Det finns inga begränsningar hur många datorer man använder. Stämmer det inte tas filen bort om den finns.

Har man problem med hanteringen av dessa lokala Cookie-filer får man dessa problem. Beroende på vilken webbläsare man använder kan felet bero på olika saker. Det troligaste är den sekretessnivå man har ställt in. Problem som kommer och går lutar mer åt strul med hantering av den katalog (Cache) där tillfälliga webbläsarfiler sparas. Man kan ju prova att rensa den emellanåt för att se om problemen upphör.

Jag tar för givet att Christian rättar mig om denna information inte stämmer för Snitz/Zoopet.
#10 - 5 augusti 2004 08:06
min sekretess står straxt under mellan, så den vågar jag mig inte på att sänka. Måste vara nåt annat tok./C
#11 - 5 augusti 2004 08:10
kan dessutom tillägga att jag alltid konstant ligger inloggad på zoonen utan problem, både hemma och på jobb. Är inte det skumt då, att det funkar på den sidan, men inte på zoopet? /c
#12 - 5 augusti 2004 08:20
Hej
Du kan ha fått en trasig kaka.Välj verktyg (tools i engelsk version) och sedan internet alternativ (internet options i engelsk version).Tryck sedan på knappen delete cookies tror att den heter(ta bort cookies på svenska).Välj sedan säkerhets fliken.Tryck på knappen standard säkerhet (default level i engelsk version).Se till att reglaget hamnar på medium.Tryck ok.
Fredrik
#13 - 5 augusti 2004 08:26
Det samma hände mig igår. Jag är alltid inloggad på zoopet på min egen dator, men igår hade jag stängt av den och skulle logga in på sambons istället. Samma som hände cattebus, hände mig.... Myyycket märkligt.
#14 - 5 augusti 2004 08:54
Kan det bero på rötmånaden? [:-91] Jag menar, kan mjölken surna så lär väl kakorna kunna bli härskna???
(förlåt mig, kunde inte låta bli [:-4])
#15 - 5 augusti 2004 11:17
Stämmer bra BluesBoy
#16 - 5 augusti 2004 12:45
Samma sak för mig [:-56]
#17 - 6 augusti 2004 06:07
Jag lyckades få iordning på mina inställningar när problemet dök upp på en annan sida för mig....
Inställningen som jag var tvungen att göra var:
"Verktyg","Internet-alternativ", fliken "sekretess", "Avancerat", Bocka sedan i rutan "Tillåt alltid session cookies", INställningar för cookies från första part och tredje part vet jag däremot inte vilket du skall välja, men det kan säkert någon mer datorkunnig här hjälpa till med...

Annons