[QUOTE=cassiopeia]Har fastnat för zebraplecon, men har hört att det finns andra varianter på den som är snarlika i utseende men billigare (hittar inte i sökfunktionen). Tror att det kan ha varit L-098? Funderar annars på Golden nugget, är det någon som kan berätta hur dessa olika malar går ihop med ancistrus och corydoras, och om det är något särskilt jag bör tänka på. Är också tacksam om någon vet ungefär vad de kostar. Tacksam för hjälp![/QUOTE]
Golden Nuggets är skitsnygga och trevliga (dagaktiva!, kan dock vara kinkiga med maten i början) men de vill ha rejält strömt vatten för att trivas ordentligt, vilket ofta rimmar illa med Corydoras. Jag har i mitt malalakvarium dock följande: 5 st L177 (Golden Nugget) 25 st Corydoras sterbai och 10 st Corydoras gossei. Funkar skitbra och jag har löst det så att jag har en stor rot som når upp till ytan placerad ganska nära ett power head mitt i utblåset. Där brukar mina guldklimpar sitta i på rad i de strömma vattnet. Roten stoppar sedan vattenströmmen för att ge alltför hårt tryck i själva karet!
Både L177:an och ancistrusarna kan vara rejält revirhävdande så jag skulle inte ha dem tillsammans. Däremot skulle nog Zebraplecon och ancistrus gå bättre ihop.