Inköp av fisk

#1 - 4 februari 2003 23:04
Hejsan

Jag har ett fint 200-liters akvarium som jag är mycket stolt över. Jag har en del fiskar, men skulle vilja ha några till.
För tillfället har jag:
3 öronålar, vilka är mellan 3 och 4 dec långa.
6 silverhajar, typ 1 dec långa.
4 svarta skalarer
2 kräftor
4 stora och 5 små malar.
Det jag letar efter ska vara färggrant. Hade 30 stycken tigerbarber innan, men efter 3 veckor var det fyra kvar, då ålarna hade slukat de andra. Finns det några små vackra stimfiskar som ålarna inte ger sig på?

Uppskattar alla tips

MVH/ Daniel

#2 - 4 februari 2003 23:13
Hej Daniel,
vill inte vara glädjedödare men är verkligen öronålar rätt fisk för ditt akvarium? De blir ju väldigt stora och kommer definitivt att växa ur ditt akvarium och innan dess kommer de nog att ha haft kalas på dina övriga fiskar.

David b.
#3 - 4 februari 2003 23:16
Ser att Silverhajarna kommer att bli upp emot 20-25 cm långa. Att de dessutom skulle gå ihop med scalarer låter otroligt i det långa loppet.

Hoppas att du får ordning i ditt kar.

MVH David B.
#4 - 5 februari 2003 13:10
jo, öronålarna kanske blir lite stora, men det ska nog klara sig. i värsta fall kan jag bara lämna dem i min farsas affär och sälja dem till ett bra pris... men det löser sig nog
#5 - 5 februari 2003 13:36
Silverhajar och scalarer har jag haft utan några problem alls, men som sagt är Öronålar den glupskaste fisk jag ägt, den åt upp tre st Apistogramma Macmasteri för mig (78 kr/st)

// Magnus

Annons