inget om akvarium men vill gärna ha svar fort

#1 - 15 november 2005 16:52
hade tänkt köpa tamråttor 2 st, vill helst bara ha en men har läst att dom borde vara två eller fler.. vad bör man tänka på som "amatör" ?
kom med tips eller vad ni vill, blir mycket glad då =)
mvh vanessa
#2 - 15 november 2005 17:18
det ska finnas nån lag som säger att man måste hålla gnagare minst två å två *alla förutom nån sorts hamster har jag för mej*
sätt inte in grejjer i buren som kan va farliga att svälja för dom, inget som dom kan komma åt från buren heller *mina började tugga sönder en ny jacka å några gardiner för mej*
ganska tätt mellan trådarna i gallret så dom itne tar sej ut...
sen är det ju det vanliga, mat å vatten, rengöra buren ibland...

hundmat och fågelpellets i roliga färger var himla populärt godis hos mina råttor...
#3 - 15 november 2005 17:26
Hmm.. finns en tråd för övriga djur (alltså inte fiskar) som denna tråd kanske hade passat bättre i men men...

Det jag hörde från min kompis var att när hon hade flera hanar ihop så började de revirmarkera en hel del. Kanske bättre att ha 2 honor om man inte vill ha massvis med ungar. Sen vet jag inte om 2 honor är mer eller mindre aggressiva än 2 hanar, det överlåter jag till dem som vet.

Rekommenderar annars att du går in på www.zoonen.com och frågar där. Många som har lång och gedigen erfarenhet av råttor finns där.

Lycka till!

Annons