[QUOTE=AndreasA88;n2366744]Det blev en balja! Tyvärr var växterna inte i så gott skick men förhoppningsvis kan jag rädda några. Anubiasen var så skadad att alla bladen utom ett litet föll av när jag skulle ta ur den ur påsen. :( Var kanske dumt att beställa växter när det är så kallt ute, tror de tog mycket stryk av det.
Mitt scapers var inte packat så bra tyvärr, det satt nog ca 2-3 cm från ytterhöljet och det var inte så mycket dämpande material mellan. Wellpappen i hörnen och tunn bubbelplast runt om tror jag. Se bilden. Sen kan man undra hur fan UPS lyckades ta sönder det såpass ändå. På förra bilden syns bara hälften av förstörelsen, andra hörnet är helt borta i princip.
Det tråkiga är att jag missade att man beställer akvarium och växter från aquaristic.net på egen risk, de vill inte ge mig någon ersättning. Gör ju inte så man blir så sugen på att beställa därifrån igen. Vart köpte du ditt?
Det låter dock som att du köpte complete set, jag köpte bara karet och då är skyddet från kartongen från Dennerle mycket sämre. Bara papp på topp och botten sedan band som håller dom på plats. Glaset på sidorna helt oskyddat alltså. Har reklamerat hos UPS så får vi se vad som händer..
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/aEdTchY.jpg"}[/IMG2]
[/QUOTE]
Vad tråkigt att dom inte är villiga att ersätta det, särskilt som det säkert var deras undermåliga packning som fick det att gå sönder, du får väl helt enkelt skriva om deras villkor på så många forum som möjligt så att dom i alla fall får betala i form av förlorade inkomster/kunder. Hoppas att det löser sig med UPS!
Jag köpte mitt Scaper's Tank-akvarium från zooplus.se och det var som du är inne på hela paketet och det var väldigt välemballerat, se bild: