Skulle gissa på 18W med tanke på storleken på kar. Med den utrustning du har så kommer det aldrig att bli någon boost i växtligheten, MEN det går ju faktiskt att få växterna att överleva ändå.
Kommentarer till dina växter nedan är med utgångspunkt från den tiden då jag körde helt utan näring CO2 etc. OBS! egna erfarenheter, ta det inte som absolut sanning.
- Vattenpest: Har jag haft problem med vid höga vattentemperaturen, den är egentligen en kallvattenväxt om jag förstått rätt. Som bäst har den gått i akvarium utan värmare samt med mycket ljus.
- Skruvgräs (skruv-vallisneria?): Också en växt som jag haft svårt att få överleva, har alltid fört en tynande tillvaro. Vanlig, rak, vallisneria har jag däremot fått skogar av utan större besvär.
- Dillväxter: Troligen Cabomba som är svår att få ordning på utan CO2 och mycket ljus. Den tappar ofta bladen längst ner och ser bara fin ut högst upp mot lysröret.
- Javamossa: Har inte så mycket att säga om den. Borde klara sig men växer ganska så sakta.
Skulle tro att du i vissa fall har för svåra växter för det förhållande som finns i ditt akvarium. Prova Limnophila sessiliflora istället för Cabomba. Andra enkla växter är t ex Javaormbunke & Anubias. Med endast ett lysrör är det dessa du bör inrikta dig på.