Ingen tv på 2 veckor

#1 - 14 september 2008 19:36
Idag skedde det som inte fick ske.
Hade bestämt mig för att ha tv´n på benställningen istället för på väggen.
Så sagt och gjort plockade jag fram foten och skulle lirka på tv´n. När jag står framför så trampar jag snett varpå tv´n trillar framlänges och med bildskärmen rakt över piggarna på foten. Resultat? Spräckte bägge rutorna i tv´n. Med halv panik letade jag upp försäkringspapperna och kunde konstatera att försäkringen skulle gå ut den 29:e denna månad. Lämnade ut den på Siba och det var nog det mest pinsamma jag gjort i mitt liv. Gå genom ett varuhus med en tv som är förstörd. Kändes som att alla kollade och tänkte "sicket klantarsel".
Nåja fick besked på att det tar ca 14 dagar då försäkringsbolag och verkstad skulle reda ut frågor om kostnader, sen skulle den vara klar. Men 14 dagar? Började fundera på en 32 tummare som jag sen kan ha i sovrummet, inte för att jag tittar mycket på tv i sovrummet, men kunde vara en bra backup när barnen vill titta på annat.
Dock så fungerade det inte med kortbetalningar så det blidde inget. Får se i veckan om jag hinner in och köpa en.

Nr 2 på min problemlista var att min cykel blev stulen för ett antal månader sedan och nu fick jag äntligen papper i veckan på att jag kan handla en ny.
Så efter Tv´n så blev det cykelaffären. Där visar det sig att jag glömt ett av papperna jag skulle haft med mig hemma så det blidde ingen cykel idag. :(

Endast en sak positiv idag, saltakvariet ser super ut effter gårdagens rutskrapning.

I övrigt skulle jag vilja lägga mig ner och inte vakna förren om 2 veckor eller så. Missade ju Formel 1 loppet också ju :(

NFN
#2 - 14 september 2008 19:40
Har du några bilder på ditt saltkar?
#3 - 14 september 2008 21:06
http://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=23299&page=1

Här ligger några, har inte varit så flitig med kameran på sistonde, har ganska mycket mer däri nu. Får väl tid över nu om jag inte köper en tv till. att se på discovery på en 20 tummare när man haft en 42:a i 3 år är ingen hit. Får ju nästan använda kikare.
#4 - 15 september 2008 00:09
Vår TV har strulat i evigheter. Den funkar i 10-20 minuter, sen stänger den av sig själv och så går det inte att starta på ett tag. Har slutat att ens försöka se på något. Om det är till någon tröst så vänjer man sig efter ett tag. :)
#5 - 15 september 2008 02:13
Går det på Försäkringen(Garantin) fast du hade sönder den själv??annars klantigt gjort..Ha Ha
#6 - 15 september 2008 07:29
Tenkare har kanske drulle-försäkring. ;)
#7 - 15 september 2008 08:21
Kolla igenom "bortskänkes" på Blocket. Du kan säkert hitta en tjock-tv för nästan ingenting.... att ha som backup alltså :D
#8 - 15 september 2008 14:52
Jo det går på försäkringen jag tecknade på stället jag köpte den på. Slipper tydligen betala självrisk.
Satt och tittade på min 21 tummare igår, övervägde att titta genom kameraobjektivet eller leta upp en kikare.
Nåja jag tror att det kommer gå bra, det blir kanske mer tid till att fota nu.
Om man nu ska hitta något positivt i det.

Annons