Vänta du motsätter dig Mygglarver o hävdar att hans mbuna är veganer men sen rekomenderar du räkmix?
Som sagt ang Salt ... Varför ha i salt om du inte har problem... tilsätt salt ifall du får problem istället
Samt ang ektozonsalt .... Är enligt mig totalt bortkastade pengar ... vanligt havssalt med klumpförebyggande medel ... fins billigare på Konsum.
Tillsätt salt vid nitrit eller svampangrepp som medecin ... om du hela tiden använder salt måste du köpa dyra medel istället när du kunde ha använt salt
Jag har inte påstått att de inte får äta "kött", däremot kan algätande fiskar som lever på mager mat och har långt tarmsystem må dåligt av foder som är för protein rikt. Räkor däremot är lite magrare på något sätt. Exakt hur det hänger ihop med proteiner fett och fibrer och så är jag inte 100% säker på, men fiskarna är byggda för det de får i naturen. Jag har hur som helst läst att de kan få problem med magen.
Angående salt. Det skadar ju inte att förebygga, så slipper man parasiter o skit sen. Sen är inte salt särskilt dyrt. Ektozon ska man ha i 1 tesk per 50l vatten tror jag. Jag kör med det i tre akvarier (180l, 89l och 112l) och det går inte åt så mycket.
MVH Simon B:) !