Ingen hade rätt i Gissa Fisken

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 31 maj 2007 07:00
Det verkar faktiskt som om inte en enda hade rätt i Gissa Fisken i denna omgång och hade klurat ut att det var en Ophthalmotilapia ventralis som visades. Bara 9 svar hade också skickats in.
Var det verkligen så svårt - jag tyckte nog inte det, men uppenbarligen var det så.
Nu har det i alla fall lagts upp en ny fisk - bättre lycka denna gång
#2 - 31 maj 2007 07:53
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Japps! Det var verkligen så svårt. [B)][/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 31 maj 2007 08:13
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Japps! Det var verkligen så svårt. [B)][/COLOR][/FONT]

OK- då var det kanske så, men jag är faktiskt lite förvånad. Jag hade nog faktiskt klarat den "på rak arm" utan att ens leta bland fotona.
Däremot den som är med i nästa omgång har jag inte en susning om - utan den hade jag fått leta reda på.
#4 - 31 maj 2007 08:46
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan inte ens hitta bilden här jag har namnet på fisken ju.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har du en länk till bilden, nyfiken bara :)[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 31 maj 2007 09:12
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag kan inte ens hitta bilden här jag har namnet på fisken ju.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har du en länk till bilden, nyfiken bara :)[/COLOR][/FONT]

Kommer faktiskt inte själv ihåg var jag hittade fotot - kommer bara ihåg att den låg på ett lurigt ställe (vilket uppenbarligen stämde)
#6 - 31 maj 2007 15:33
Jag letade i stort sett igenom alla ciklidbeskrivningar här på zoopet, och en dag så såg jag fisken i nån artikel, men jag vet inte om tävlingen var över då, för jag kunde inte hitta den på det stället den brukar vara[:o]
#7 - 31 maj 2007 16:10
Ja den där var ju lätt, Carl Westholms bild på en snygg Ophthalmotilapia ventralis från hans föredrag på Ciklidstämman i Stockholm. Bilden finns i denna artikeln: http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=154&Itemid=206

Synd att jag inte har kollat gissa fiken på et tag, den kände jag igen direkt när jag såg den här :)
#8 - 31 maj 2007 17:43
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack Micke, du é en klippa :)[/COLOR][/FONT]
http://www.zoopet.com/bilder/showphoto.php?photo=11692&size=big&cat

Annons