Ingen fråga. Kröp runt på parkeringsplatsen som normala människor gör....

#1 - 22 augusti 2006 20:21
Söt eller söt
#2 - 22 augusti 2006 20:26
sånna finns det miljoner av i skogen nu. dom e allt söta :)
#3 - 22 augusti 2006 20:29
Visst är dom. Men parkeringsplatser är ingen höjdarplats för vare sig små eller stora så flyttar dom åt det håll dom var på väg. Ja då vet ni vad jag gör på nätterna.....
#4 - 23 augusti 2006 06:26
Jag cyklade på en cykelväg jämte en damm igår och där var så klart flera hundra småpaddor på vägen.
Undrar vad dom gör där igentligen ?
Förutom att bli påkörda av cyklar och mopeder.......dumma små söta kräldjur !

Så min färd på hojen hem blev så klart lite fördröjd p.g.a paddräddning :)
#5 - 23 augusti 2006 06:41
Ja hu ja....såna små grodor har min föräldrar i sin trädgård...och då snackar vi hur många som helst. Det är tur att det inte är jag som bobr där för då hade jag varit tvungen att rädda alla innan jag skulle kunna klippa gräset.
#6 - 23 augusti 2006 12:37
Skönt att höra att fler är som jag - livräddare!! Är särskilt förtjust i paddor, de är så långsamma och hjälplösa... och vackra! Men jag tycker mig ha märkt att många tycker att man är lite underlig när man räddar småkryp - det finns ju så många av dem så en mer eller mindre spelar väl ingen roll. Ett resonemang som gör mig galen - det handlar ju inte om mängden utan om respekt för liv! Allt liv fyller en funktion. Med andra ord bör man lära sina barn att inte trampa på myror etc. Och förklara varför!
#7 - 23 augusti 2006 13:58
Tycker oxå att det är skönt att höra att man inte är ensam om att krypa runt. Några som syns ännu mindre när man kör bil tex efter en regnig dag är salamandrar. Kan se ut som maskar på väg över vägen. Ibland har sambon och jag turats om att gå framför bilen för att flytta salamandrar mm från vägen, åt det håll dom var på väg. Har vissa "heta" vägar. Vilken tid det tar.... Men känns bra efteråt. Ok, flyttar skalbaggar och andra kryp oxå får jag erkänna.
#8 - 23 augusti 2006 19:51
OBS! Fridlyst...
#9 - 23 augusti 2006 19:57
Vet att alla svenska amfibier och reptiler är fridlysta. Tar alltså inte hem någon utan hjälper dom över vägen bara. Finns platta så det räcker och blir över på vägarna

Annons