Inga yngel

#1 - 27 augusti 2007 14:10
På alla beskrivningar låter det som guppys ynglar av sig hur lätt som helst. Inte mina, har haft dem i ca 2,5 månad men inte ett enda yngel. (har bara några guppys och 2 skäggmunsmalar. Vad är optimalt för att få tillökning.
#2 - 31 augusti 2007 11:45
Gruppy skrev:
På alla beskrivningar låter det som guppys ynglar av sig hur lätt som helst. Inte mina, har haft dem i ca 2,5 månad men inte ett enda yngel. (har bara några guppys och 2 skäggmunsmalar. Vad är optimalt för att få tillökning.

De kallas inte miljonfisk för inte, kanske dina honor antingen är unga eller för gamla? Vänta ett tag till, plantera mer växter (yngel kan ha blivit uppätna utan att du sett dem) så skall du snart få se att de ynglar av sig. För du [COLOR=red]har[/COLOR] väl honor?:p
#3 - 31 augusti 2007 13:01
tummen skrev:
De kallas inte miljonfisk för inte, kanske dina honor antingen är unga eller för gamla? Vänta ett tag till, plantera mer växter (yngel kan ha blivit uppätna utan att du sett dem) så skall du snart få se att de ynglar av sig. För du [COLOR=red]har[/COLOR] väl honor?:p

haha jo jä....t bra början med det:D
#4 - 2 september 2007 13:30
Nog är det honor allt =) Mkt mer växter nu också, ska bli kul att se om nåt händer! Tack!
#5 - 3 september 2007 11:49
Gruppy skrev:
Nog är det honor allt =) Mkt mer växter nu också, ska bli kul att se om nåt händer! Tack!

Då kommer följdfrågan om du har hanar oxå?? :confused::p:D nä, det har du ju säkert, lycka till menar jag....:D:);)
#6 - 3 september 2007 11:57
tummen skrev:
Då kommer följdfrågan om du har hanar oxå?? :confused::p:D

haha, precis min tanke! ^^,
#7 - 3 september 2007 12:24
Vad man var tykna på detta forumet då :)
#8 - 3 september 2007 12:44
Jag hade också svårt att få yngel på mina guppys. Mina black mollys ynglade dock av sig regelbundet en gång varannan månad ^^
#9 - 9 september 2007 11:57
Yes, fram med cigarrerna, idag fick man lite yngel iallafall =)
#10 - 9 september 2007 16:15
Gruppy skrev:
Yes, fram med cigarrerna, idag fick man lite yngel iallafall =)

Vad var det jag sade...?:D Grattis!!!!!!:)

Annons