Att detta skulle vara det som gäller är lögn och förbannad dikt. Som jag redan har skrivit ett antal gånger ovan så sitter de som begått brott och dömsts till psyktriatisk vård i regel inne längre än vad de had fått göra om de sitter i fängelse.
Ja visst och om gärningsmannen är död, ta livet av deras barn - rätt skall vara rätt.
Om något fyllo kör över ditt barn med bil - kör över hans barn. Öga för öga - tand för tand var det ja:mad:
Jag håller helt med dig Kjell i detta.
Dessutom kanske man ska veta att Bibelns uttryck om öga för öga etc, kom till för att förhindra ÖVERDRIVEN hämnd och långdragna vendettor. Ett öga för ett öga men INTE MER!
Det är inte alls verklighetsfrämmande att säga att det inte gagnar någon med dödstraff. I dag vet vi att en hel del av de dömda brottslingar som avrättats i USA har visat sig vara oskyldigt dömda. De har friats i av dna-tester i efterhand.
Ett samhälle som drivs av allmänhetens hämndlystnad är inte ett samhälle som jag vill att mina barn ska växa upp i. Heller.
Vi har ett oberoende domstolsväsende för att rättsskipningen inte ska drivas av hämndlystnad.
Det finns naturligtvis ingen i dag som inte upprörs av Englas fruktansvärda öde.
Den som verkligen vill hedra hennes minne bör göra allt för att förhindra liknande tragedier i framtiden. Inte skria obehärskat på ett nätforum.
Se er omkring i er omgivning. Var finns det barn och vuxna som behöver hjälp?
De flesta av oss har genom dagis, skola, fritids kommit i kontakt med barn som inte har det bra hemma, ta skygglapparna från era ögon och hjälp dem, t. ex genom en anmälan till socialtjänsten.
Ge er ut och nattvandra, det behöver man inte ha egna tonårsbarn för, och hjälp på så sätt till att skapa en trygg miljö för alla.
Engagera er som tränare i någon idrottsklubb och hjälp alla barn att få en meningsfull fritid.
Barn som blir sedda blir inte onda. Barn som blir sedda av vuxna som vågar se kan få hjälp i tid.
Skriv till era folkvalda riksdagsmän och kräv utökade resurser för vården. både av psykiskt sjuka och sexuellt utnyttjade barn. Kräv utökade resurser till och utbildning av våra poliser och vårt rättsväsende.
Bli kontaktperson till någon som behöver det. Det är i stor asett omöjligt för någon psykiskt funktionshindrad att få en sådana. Inte för att det inte finns pengar utan för att det inte finns några FRIVILLIGA SOM STÄLLER UPP.
Människor som får en chans att vara med i samhället blir inte så utanför att ingen ser när det brakar åt helvet för dem, på det ena eller andra sättet.
Den som har följt debatten någorlunda kan ju inte ha undgått att förstå att utnyttjade barn blir utnyttjande vuxna.
Kan vi hjälpa sådan barn NU blir de kanske inte sexualförbrytare som vuxna.
Det vore att VERKLIGEN försöka få något meningsfullt ut av denna fasansfulla tragedi.
Att hata och kräva hämnd på ett akvarieforum kräver ju inget av en själv, inte heller att någon annan ska ta livet av misshagliga personer och tända ett ljus i fönstret kan vem som helst göra.
MEN att handla och aktivt försöka andra på missförhållande, det kräver att man lyfter på rumpan ur bekväma stolen, släcker ner datorn och går ut och engagerar sig.
KOM IGEN NÄR NI GJORT DET!!!!