Info om Myersi ciklid??

#1 - 21 juli 2011 10:06
Hej har lite frågor angåene ovannämda ciklid även kallad Caquetaia myersi är det någon som har erfarenhet av denna så får den gärna skriva den hittar inte mycket info om den riktigt...

mvh
#2 - 21 juli 2011 10:45
Tyvärr så tror jag inte du kommer få så många svar. Caquetaia myersi är en art som sällan förekommer inom zoohandeln och därför så är det inte många som har haft den och kan berätta om den. Jag har haft en släkting till den Caquetaia kraussi, det jag kan berätta om den är att den är mycket aggressiv mot artfränder men fredlig mot andra fiskar i samma storlek. Det är en rovfisk med mycket stort gap, äter fiskar.
#3 - 21 juli 2011 10:51
okey synd men förstod nästan att dom inte var vanliga när man inte hittar mycket info alls ... har 7 st i storlek från 5 - 10 cm men samma ålder skulle dom vara på butiken jag köpten dom av hade fått in dom samtidigt men jag tycker dom verkar ganska samspelta men agresiviteten kommer kanske när storleken blir större... och det där med gapet har jag förstått dom får isig stora matbitar
#4 - 21 juli 2011 11:13
Jag tror dock att dem skulle uppskatta att ha en hel del växter att gömma sig i, rovfiskar brukar vilja stå och lurpassa på bytesfisk i skydd av växter.

Annons