Info om dessa?

#1 - 26 september 2007 18:13
Aulonocara "röd rubin"
Aulonocara "eureka"
Aulonocara "fire fish"

Jag hittar ingen info om dessa mer än storlek, är det nån som kan berätta om de är tuffa eller inte osv?

Likadant sitter jag och letar efter en malawi som är svart med vita fenkanter, nån som vet vilken jag tänker på?

Försöker bestämma mig vad jag ska ha i mitt tomma akvarie :D
#2 - 26 september 2007 18:15
Finns väl artbeskrivningar om dom?

/Hans
#3 - 26 september 2007 18:27
tyvärr jag hittar inga
#4 - 26 september 2007 19:31
fire fish är iaf en farmavlad/korsad variant, och därför är det nog svårt att göra en artbeskrivning då det kan vara en blanding av lite vad som helst... skulle väl tänka mig att det är som aulonocaror i allmänhet, ganska snälla och mellan 10 och 20 cm stora.
#5 - 26 september 2007 20:13
det finns i zoopets artbeskrivningar, men du kanske inte kan se dem eftersom du inte är guld medlem.
Har för mig ciklid.se och ciklider.se har artbeskrivningar också
#6 - 26 september 2007 23:47
Det finns en variant av P. acei som är nästan svart, med vita fenkanter. De har den här på Arken i Karlstad, och de är väldigt snygga. Om jag inte redan hade haft blågula acei hade jag köpt dom! :)
#7 - 27 september 2007 06:54
Med andra ord får jag hitta en annan lämplig knallblå firre till golden då ;)
Det är inte så lätt att hitta en blå som inte är större än 13 cm som får rum i mitt kar nämligen.
#8 - 27 september 2007 06:57
#9 - 27 september 2007 07:21
Nja det kan vara den jag såg i en butik, men jag är osäker. men jag ska ju tillbaka dit i morgon så om jag köper såna så fotar jag och visar ;) Men nu ska jag iväg och shoppa i en annan butik :D
#10 - 19 oktober 2007 01:47
Har haft både eureka och red ruby och jag kan intyga att de är som aulonocaror är mest; de är klart beskedliga i temperamentet och bråkar egentligen inte med några andra fiskar alls utöver lite revirhävdande mot sina egna, så att säga. Bör inte hållas med t ex rödzebra eller andra liknande elakingar - åtminstone inte om man vill få dem att trivas.

Annons