hjälp jag har enligt min lokala zoo affär fått något som han
kallar infesorier i mitt kar
men jag lyckas inte bli av med det. några förslag någon ?
Har du verkligen det??!!! Dä ä dä ända som funkar, om du inte vill starta om på nytt...Det finns inget som slår det om man gör det efter noterna!!!Ursprungligen skickat av hazz
jag har provat med den metoden hjälpte inte alls
några andra tips
Ursprungligen skickat av hazz
Ursprungligen skickat av Diamen
[quote]Ursprungligen skickat av hazz
Min erfarenhet är att det gör saken värre ju mer syre du tillför. Det lär du nog märka själv. Det enda som hjälper förutom omstart är mörkläggning.Ursprungligen skickat av aquann
Jag fick tips från min lokala akvarieaffär att ändra pumpens utblås så att den riktas mer mot vattenytan eller helst ovan vattenytan så att mer syre kommer ner i vattnet. Ska heller inte mata på 3-4 dagar. Man bör inte rengöra filtret eftersom bakterierna där behövs för att motverka infusorierna. Håller på att testa nu...
Medecinering tar kål på bacteriefloran därför är det sällan det rekomenderas även att, som du säger kan funka.Ursprungligen skickat av Haleli
Hej hazz !
Enklast slår du ut infusorier med hjälp av någon vitaprickmedicin !
"Ett gammalt fungerande trick" som jag trodde att någon här skulle känna till...
Glad Påsk !
Medecinering tar kål på bacteriefloran därför är det sällan det rekomenderas även att, som du säger kan funka.
Till defdac; Hur var det nu igen med våra filterbakterier och en ev. medicinering med som du skrev tex ett penicillin som slår mot gramnegativa bakterier ? Nitrobacter och Nitrosomonas är Gramnegativa !
Jag har kollat lite fakta om Erythromycin; den är bredspektra och slår mot grampos.och en del gramneg.bakterier. Om cyanobakterier är grampos. eller gramnegativa vet jag inte. Kanske behövs inte gramfärgningen, då den är lätt att identifiera i mikroskåp.