Inbrott i bilen

#1 - 9 september 2007 09:55
Jaha då har man blivit drabbad då. Inatt har någon krossat en ruta på våran bil, tagit sig in och stulit stereo, en mobil och cd-skivor.Sammanlagt värde ca 5000kr.
Man blir så arg på människor som inte kan skilja på mitt och ditt. Fan att man inte vaknade, men då hade man väl gjort sig olycklig på dom.
Polisen e ju också ett kapitel för sig. Dom gör sig tydligen inte besvär längre att åka ut och titta på bilen.
Nu får man gå och ta sig en kopp kaffe och försöka lungna sig för detta va inte bra för blodtrycket....
#2 - 9 september 2007 09:59
Kontakta försäkringsbolaget om råd
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 9 september 2007 10:08
Men du har ju alltid traktorn att tillgå tills bilen är reparerad:p - sorry men jag kunde inte låta bli[:o]

Tråkigt med bilen i alla fall - jag låser aldrig min gamla häck så slipper man i alla fall förstörelsen. När jag vara på Teneriffa senast så uppmanades jag av biluthyrningsfirman att ALDRIG låsa bilen.
Men det klart man måste ju då se till att man inte har något värdefullt i bilen och det har man ju inte.
Det mest värdefulla på min gamla häck - navkapslarna - snoddes under tiden som den stod parkerad utanför Malmö Akvarieförenings lokal när jag var där och höll föredrag
#4 - 9 september 2007 10:17

Det mest värdefulla på min gamla häck - navkapslarna - snoddes under tiden som den stod parkerad utanför Malmö Akvarieförenings lokal när jag var där och höll föredrag

*ASG*

Dom hänger nere i lokalen nu som souvenirer, fast inte vår lokal utan i somaliska föreningens.
Dom har dom som dammskydd på djungeltrummorna :D:D
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 9 september 2007 10:20
Ja, ja dom ligger nog i dina akvarier som inredning eftersom du för en gångs skull ville få något snyggt att titta på:p
#6 - 9 september 2007 10:32
Ja jag och frugan pratade om det nu på morgonen. Hade den varit öppen hade rutan klarat sig. Stereon ska man ju alltid ta bort fronten på men det slarvar man ju med efter ett tag. Rutan kostar nog inte så mycket, det är den lilla rutan på bakdörren på 945, dom har väl palla vis med rutor till dom på skroten.
Föresten jag har alltid hört att volvo e en traktor, speciellt 940-740, dom säger det är en volvo BM med komforthytt.
#7 - 9 september 2007 10:54
det finns ett til talesätt, att styla en volvo är som att sminka en gris:)
#8 - 9 september 2007 14:03
Töm...

På vår parkering står ett stort plakat: TÖM BILEN SJÄLV...kan de va nåt?
#9 - 9 september 2007 15:27
Tjuvar förtjänar inget annat att bli misshandlade dom jevlarna, va några som försökte råna mig förr men dom fick en rejäl omgång sluta med att dom sprang bort
#10 - 9 september 2007 15:41
vi har securitas bevakning i vårat område, det ger ju en viss tryghet iaf. men som dom andra säger så ska man nog aldrig lämna något i bilen, var den än står
#11 - 9 september 2007 16:23
ja fy fan hade också inbrott i bilen, i våras tror jag det var. Krossad sidoruta men inget stulet... Dom vart väl rädda när larmet gick antar jag. Jävla puckon som inte kan kolla om bilen är larmad innan dom ger sig på den!

Så jävla tråkigt när det händer!

/Hans
#12 - 9 september 2007 17:12
Man blir kanske lite godtrogen när man bor på landet. Här händer det ju inte så mycket. Det har väl varit lite bus från och till men inte som inne i stan. Har varnat grannarna nu och en sa att -Ja man kanske ska ta ur det som är av värde och nycklarna. Så är det här. Nu bara för vi varit duktiga och låst om kvällarna så drabbas man.
Har börjat sätta upp en halogenlampa med rörelse sensor över parkeringen nu. Kanske förhindrar fler inbrott.
#13 - 11 september 2007 09:24
Vi har haft bilinbrott i bilarna på jobbet, de står ändå i en inhägnad på nätterna. Det jävligaste är ju att första gången fick de med en gps som typ bara är värd 500 spänn och andra gången en front av en stereo. Så jävla onödigt!!
#14 - 11 september 2007 11:03
Fredde L skrev:
Man blir kanske lite godtrogen när man bor på landet. Här händer det ju inte så mycket.
Du bor på landet? Då kan du kallt räkna med att förövarna är antingen 1) lokala snorungar, men de hade nog inte tagit stereon, eller 2) kringdrivande knarkare/småtjuvar - leta efter deras utdömda knarkomobil på närmsta snabbköps parkeringsplats.
Har ni mycket sommarstugor i området? Då får nog rätt många en skojig överraskning nästa gång de åker ut.

Fast jag är lite förvånad att polis på landet inte bryr sig om bilinbrott.
#15 - 11 september 2007 14:41
Det är inte så högprioriterat med bilinbrott.
Här undrar dom om man inte kan komma förbi och visa bilen på stationen så dom kan konstatera inbrott. Lite av "ja, jag ser att du haft inbrott, skriv under här så ska vi se vad vi kan göra".

Bilinbrott är skittråkigt. Men en sak till som är illa det är folk som kör på ens bil och bara kör vidare. På 3 olika parkeringar på ett år har vi råkat ut för detta. Bakänden ansåg försäkringsbolaget att vi själva kunde orsakat, 3000 kr i självrisk. Sidodörr ordentligt bucklad, mest troligt påkörd, 1700 kr. och en dörr i sidan som efterlämnat ett långt streck/buckla 1700 kr till. Förbannad? javisst.
#16 - 11 september 2007 15:06
Än värre är när folk (åkare - det är alltid åkare) ljuger om vilket försäkringsbolag de har. Det är bara kört för en då, du får hela kostnaden för reparationen. Är det en utländsk lastbil man krockar med är chansen i stort sett 1 att de ljuger om sin försäkring, men även svenska åkare gör så.
En bekant krockade t.ex. med en sopbil som körde för Huddinge kommun, åkaren tog på sig skulden på plats och drog utan att ens vänta på ambulans - men uppgav fel försäkringsbolag, och åkeriet hävdade sen att 1) min bekant tagit på sig skulden på plats, 2) det fanns ingen förare med det namnet, 3) de vägrade namnge föraren som kört bilen med det numret den dagen (och som ju faktiskt smet från en olycksplats), och 4) vägrade uppge försäkringsbolag. Och där tog det stopp, ingen ersättning.
En annan bekant blev påkörd av en budbil när hon gick på ett övergångsställe. Budkillen gav fel försäkringsbolag och ljög om sitt namn. Ingen ersättning.

Krockar du nånsin med en lastbil, budbil, eller taxi, kalla på polis och tro inte på ett ord åkaren säger.
#17 - 11 september 2007 15:14
dom flesta bilinbrotten där dom snor tillexempel fronten på en stereo eller något annat skit i bilen, typ cd skivor eller liknande. Då är det väl 8 gånger av 10 pundare?
För att skaffa snabba pengar och köpa sprit/knark.

Är det en gps eller liknande är det väl svårare att veta vad för typ det kan vara, för det är väl flera människor som vill ha en gps men inte vill punga ut pengarna.
#18 - 11 september 2007 15:17
Tack azur det kan vara bra att veta;)

Lika tråkigt är det med snorungar som råkar gå förbi just min bil och dra en lång och fin repa i lacken. Eller punkterar däcken (har som tur är inte råkat ut för däcken men väl repan). Visst, jag kan ha förståelse (dumt ordval kanske men ni fattar nog vad jag menar) för folk som bryter sig in i bilen för att antingen sno stereon eller liknande eller helt enkelt sno bilen. Då tjänar ju tjyven något på det. men va fan tjänar han/hon på att repa lacken eller punktera däck??? Några minuters spänning, medan det kostar oss flera dagar/veckors helvete! Man blir så förbannad!!!

/Hans
#19 - 11 september 2007 16:33
Hade man vaknat och sett en eller två pundare stå och slå sönder min bil hade nog ambulansen och polisen fått komma.Direkt. För hade dom inte kommit inom fem min hade sjukhuspersonalen fått böja tillbaka knäskålar hela natten lång.
Nä men det är som Hans säger förövarna har nog glömt vad dom gjort vid det här laget, medans jag får sitta och skriva skaderapport både till polis och försäkringsbolag. Kvitton ska letas fram och papper ska skickas hit och dit.
För ett par år sedan så bodde det några pundare uppe i byn men dom har jag för mig åkte in. Dom kanske e ute eller så kanske det är nya förmågor i görningen.

Annons