Kattungar är underbara, men det är inte många som vill ha dem, framför allt inte inavlade sådanna. Varför avla fram något som sedan kommer att riskeras bli avlivat, dumpad vid sommarstugan eller lämnad till katthemmet? Om ALLA skulle börja ta ansvar så skulle det inte behövas några djurhem, jourhem eller avlivningar av friska djur pga att ingen vill ha dem.... Jag låter säkert som en mycket bitter person, men jag har sett så många djur fara illa bara för att folk har skaffar sig en kul leksak som kan föröka sig och sedan när personerna upptäcker jobbet med djuren så slänger de bara bort dem... varför undrar jag???
Till Zamad: Detta svar är ingen kritik mot dig så ta det inte personligt!!! Det är mera en tankeställare till alla som ens tänker tanken på djurungar för det är såååååååå gulligt , men som struntar i att vad som senare händer med dem. Har djuren tur kommer de till personer som liksom jag "samlar" oönskade djur, men tyvärr är vi för få och överbelastade för att kunna hjälpa alla.
Mvh
Elana... som till sommaren kommer att påbörja uppstarten av ett omplaceringshem för kaniner.