Impeller efterlyses!

#1 - 8 mars 2008 09:46
Jag köpte ett ytterfilter, ett Am-Topfilter av Flodströms akvarie & zootillbehör. Jag fick hem det snabbt och installerade det men det brummade väldigt högt (ändå inbyggt!). Blev av Flodströms lovad en ny impeller för att åtgärda problemet omgående. Sitter nu här, fyra veckor senare med flera obesvarade mail och telefon uppringningar - fortfarande utan impeller!!!
Känner någon igen sig!?
#2 - 8 mars 2008 10:28
Japps .....köp inte am-flopp ;)

Numera eheim överallt i mitt fiskrum :D
#3 - 8 mars 2008 11:43
sist jag kollade finns det inte reservdelar till am-top, det é en del av försäljningen,... filtret i sig är så billigt så tanken é att man skall hysta och köpa nytt.
#4 - 11 mars 2008 14:56
Minns jag fel, eller var det inte så att AM-Top är en ripp of av Eheim och att deras reservdelar passar?
#5 - 11 mars 2008 19:56
heeke skrev:
Minns jag fel, eller var det inte så att AM-Top är en ripp of av Eheim och att deras reservdelar passar?

något jag oxå hört, men inte kan bekräfta.
#6 - 11 mars 2008 20:10
fram med skjutmåttet och mät, lägg upp det här så kan jag dubbelkolla med de impellrar jag har liggandes.
#7 - 13 mars 2008 13:32
Lovar Flodströms mer än de kan hålla?

Jag tackar er alla, men har inte sökt efter någon ny impeller någon annan stans än Flodströms eftersom de lovade mig en ny. ytterfiltret är nytt med garanti. Jag har sökt Flodströms men får inget svar från dem.
Känner någon igen sig? Lovar Flodströms mer än de kan Hålla??

mvh Anemel
#8 - 13 mars 2008 14:21
Vet inte ens var nånstans affären i fråga ligger så jag vet inte om dom lovar mer än dom kan hålla men det verkar ju så ;)

Kan dom inte beställa en till dig så hade jag krävt att dom ska ta en från ett annat filter och ge dig.
#9 - 17 januari 2009 15:45
Hej!
Jag har beställt från Flodströms en Eheim filter, där impellern var trasig, de lovade att ersätta och sa tom att de skickade en, men kom aldrig fram, och de svarade aldrig mer... LJUG!

Annons